تاریخ انتشار:08 آبان 1395در 10:19 ب.ظ کد خبر:13051

تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر علم و دانش/ جبران از هم پاشیدگی های نظام اداری با مثلث توسعه اقتصادی

  استاندار کرمان: تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر علم و دانش/ جبران از هم پاشیدگی های نظام اداری با مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان به ارائه ایده مثلث توسعه اقتصادی در نخستین ماه های آغاز مدیریت در استان کرمان اشاره کرد و گفت:در نظام اداری کشور از هم ...

 

استاندار کرمان:

تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر علم و دانش/ جبران از هم پاشیدگی های نظام اداری با مثلث توسعه اقتصادی

استاندار کرمان به ارائه ایده مثلث توسعه اقتصادی در نخستین ماه های آغاز مدیریت در استان کرمان اشاره کرد و گفت:در نظام اداری کشور از هم پاشیدگی هایی وجود دارد که برای حل این مشکل می توان از ظرفیت های مثلث توسعه اقتصادی استفاده کرد.

استاندار کرمان به ارائه ایده مثلث توسعه اقتصادی در نخستین ماه های آغاز مدیریت در استان کرمان اشاره کرد و گفت:در نظام اداری کشور از هم پاشیدگی هایی وجود دارد که برای حل این مشکل می توان از ظرفیت های مثلث توسعه اقتصادی استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه در ادامه سفر یکروزه به شهرستان بم، در جلسه مثلث توسعه اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه سه (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) افزود: ۲۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان یارانه در هر سال برای شهرستان های شرقی استان پرداخت می شود و مجموع بودجه عمرانی این شهرستان ها در یک سال ۳۹ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در شرق استان کرمان حداقل شش برابر بودجه عمرانی به مردم یارانه پرداخت می کنیم، تاکید کرد: در راستای مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی  ۲۳۹ میلیارد تومان موافقت نامه در شرق استان کرمان امضا شده که معادل یارانه پرداختی به مردم است.
استاندار کرمان ادامه داد: این ظرفیت ها در همه دوره ها وجود داشته اما به دلیل نبود مثلث توسعه اقتصادی این میزان سرمایه گذاری محقق نشده است.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه با اختلاف نمی توان کشور را اداره کرد، گفت: واقعیت این است که نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت های خوبی را در توسعه روستایی و شهری ایجاد کرده اما در توان افزایی مردم به ویژه در حوزه روستائی به میزان کافی اقدام نشده است.
وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در کشور نشان می دهد که روستاهای ما در حال خالی شدن هستند و اقتصاد مقاومتی به دنبال برگرداندن مردم به روستاها هستند، افزود: بزرگ شدن دولت موجب کوچک شدن مردم و تحقیر آنها می شود و چرا باید سرمایه گذاران را درگیر بروکراسی اداری کرد.
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان با تاکید براینکه مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان پایدار شود، نجاتبخش خواهد بود، خاطرنشان کرد: راز موفقیت در هر کاری، پیگیری و پشتکار است بنابراین فرهنگسازی با همکاری ائمه جمعه و روحانیون در تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به موفقیت بسیار اثرگذار است.
رزم حسینی گفت: همدلی و هماهنگی ائمه جمعه در شرق استان می تواند الگویی برای سایر نقاط باشد.

وی بر استفاده از ظرفیت های مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در شهرستان قلعه گنج طرحی علمی و تجربه شده را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی اجرایی کردیم و به گونه ای این طرح را پیش بردیم که این طرح در نشستی با حضور ریاست جمهوری به الگویی کشوری برای رفع محرومیت مطرح شد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرصت های خدمت به مردم به سرعت  می گذرد و باید تلاش کرد تا خدمات ماندگاری از ما بر جای بماند، بیان کرد: فرمانداران نباید منتظر باشند که استاندار مثلث توسعه اقتصادی را تشکیل دهد بلکه باید خودشان مسائل را در سطح استانی و کشوری دنبال کنند.
رزم حسینی ادامه داد: مردم به دنبال کارهای سیاسی نیستند و مدیران نیز باید به این مهم توجه داشته باشند و به جای پرداختن به مسائل سیاسی، مسائل توسعه ای در بخش های مختلف را دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید صداقت و راستگویی را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم، گفت: هر چه مسائل را با مردم در میان نگذاریم، موجب بی اعتمادی آنها به مسئولان می شود.
استاندار کرمان به مشکلات موجود در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: خرده مالکی از مصیبت های اقتصاد کشاورزی استان ما است و ائمه جمعه برای حل این مشکل نیز نقش مهمی را بر عهده دارند.
رزم حسینی بر ایجاد شرکت های توسعه زراعی خرما در شرق استان تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد ۵۸۵ صندوق خرد روستائی در سال جاری وسال آینده در استان کرمان هدف گزاری شده و مدیر منطقه ای برای این صندوق ها تعیین شده است.
استاندار کرمان ایجاد صندوق های خرد روستائی را در راستای توان افزائی مردم روستاها دانست و افزود: اجرای این طرح تا رسیدن مردم روستاها به خودکفائی و توانمندسازی ادامه می یابد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که مردم را با علم و دانش اقتصادی وارد عرصه اقتصادی کنیم تا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست یابیم و در این مسیر نباید به گونه ای اقدام کرد که مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه تمام پروژه های غیر دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها باید با لیست در اختیار نمایندگان و ائمه جمعه قرار گیرد، یادآور شد: نمی توان پروژه ها را دو یا سه سال معطل کرد و به آنها پروژه های اقتصاد مقاومتی گفت اما کاری برای اجرای آنها نکرد.
استاندار کرمان ادامه داد: مشکلات پروژه های اقتصاد مقاومتی مردمی باید در صورت قابل حل بودن در استان حل شده و در غیر اینصورت پیگیری های کشوری برای حل آنها انجام شود.

رزم حسینی پایداری اقتصادی در واحدهای اقتصادی را امری بسیار مهم دانست و گفت: واحدها برای دریافت تسهیلات بانکی باید این مهم را مد نظر داشته باشند تا پس از طی دو یا سه سال، واحدها با بدهی معوق و مشکلات ناشی از آن روبرو نشوند.
وی بر همکاری همه دستگاه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه می توانند هر هفته بخشی از خطبه های نماز جمعه را به اقتصاد مقاومتی اختصاص دهند زیرا هر چه علمای دین در حوزه فرهنگ اقتصادی وارد شوند، توفیقات حوزه اقتصادی افزایش می یابد.
نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه گفت: اگر سرمایه گذاران واقعی برای حضور در شهرک صنعتی فهرج اقدام کنند تخفیفات ویژه ای به آنها اختصاص داده می شود.

*** شرق استان بر اقیانوسی از ظرفیت ها نشسته است
نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت: مردم شرق استان بر روی اقیانوسی از ظرفیت ها نشسته اند اما به دلیل کمبود امکانات و نبود مدیریت مناسب در مناطقی که این همه ثروت نهفته است باید شاهد مشکلات مردم باشیم.
نیکزادی خاطرنشان کرد: به دلیل اتحاد و هماهنگی موجود بین مسئولان و همراهی مردم، امنیت خوبی در این منطقه وجود دارد که می تواند زمینه ساز جلب هر نوع سرمایه گذاری باشد.
وی به ظرفیت های بخش گردشگری شرق استان اشاره کرد و گفت: با ظرفیت های این بخش می توان بخش مرده اقتصاد این منطقه را احیا کرد.
نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقطه به نقطه شرق استان سرشار از ثروت است که نتوانسته ایم از آنها به درستی استفاده کنیم، افزود: تمدن هایی برتر از تمدن ارگ بم از جمله تمدن دارزین وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه صورت گیرد.
نیکزادی با تاکید براینکه باید امکانات و زیرساخت های لازم را برای گردشگران فراهم کرد، خاطرنشان کرد: بحران آب در شرق استان را باید خیلی جدی گرفت و برای رسیدن به این منظور باید به صرفه جویی توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی بر استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در شرق استان ضروری است که متاسفانه در گذشته در این زمینه به منطقه شرق استان کم لطفی شده است.
نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام زیرساخت های موجود در شرق استان به دلیل شن های روان در حال از بین رفتن است که باید برای حل این مشکل اقدام کرد.
نیکزادی به آشفتگی در مدیریت آب در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در سند نساء بافت تنها شاهد تبخیر آب هستیم که در این زمینه باید راهکارهای لازم مصوب شود.
نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احیای دامداری های بزرگ و کوچک در شرق استان ضروری است، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت نیز امکان افزایش اشتغال های موجود از ۱۲ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر وجود دارد و ظرفیت های مورد نیاز در این زمینه در منطقه وجود دارد.
نیکزادی به حوزه معدن در شرق استان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان انرژی اتمی ذخایر بسیار غنی در این شهرستان ها شناسایی کره و درخواست می شود که از سرمایه گذاران در این زمینه نیز دعوت کنیم.
وی بیان کرد: تعداد بسیار زیادی از بیکاران این منطقه را می توان در سایه نخل های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر مشغول به کار کرد.
نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش در منطقه شرق استان به شدت افت علمی پیدا کرده است و باید در این زمینه راهکار اصلی اندیشیده شود.
نیکزادی یادآور شد: آموزش و پرورش برخی مدارس در روستاها را تعطیل کرده و برخی دانش آموزان به دلیل نداشتن امکانات رفتن به روستای دیگر، ترک تحصیل کرده اند و در کنار این موضوع وجود مدارس کانکسی و بدون حصار از مشکلات این شهرستان به شمار می رود.
وی گفت: ایجاد باند دوم نرماشیر به ریگان، احداث جاده بم – آدوری و رفع مشکلات راه های روستایی ضروری است.
نماینده مردم شهرستان های بم، فهرج، ریگان و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی به موضوع راه آهن شهرستان بم نیز اشاره کرد و ادامه داد: مهم است که بتوانیم راه آهن فهرج به ایرانشهر را محقق کنیم.
نیکزادی به رفع مشکلات حوزه بهداشت  درمان نیز تاکید و عنوان کرد: مردم به شدت در این حوزه مشکل دارند و باید تمام تان را بگذاریم که بیمارستان های فهرج، نرماشیر و ریگان راه اندازی شوند

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/