تاریخ انتشار:04 دی 1395در 11:27 ب.ظ کد خبر:13580

کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم؛

کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم؛ به گزارش مکران به نقل از تابناک: بیوگرافی و مواضع اسحاق جهانگیری اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان گزینه اجماع برای اصلاح‌طلبان مطرح بود ولی درنهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد و آرایش سیاسی ...

کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم؛

به گزارش مکران به نقل از تابناک:
بیوگرافی و مواضع اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان گزینه اجماع برای اصلاح‌طلبان مطرح بود ولی درنهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد و آرایش سیاسی به گونه دیگری رغم خورد. البته او همواره به عنوان یکی از کاندیداهای مورد نظر جریان اصلاحات مطرح بوده است.

بیوگرافی

اسحاق جهانگیری متولد ۱۳۳۶ است و در منطقه ای به نام کوه‌شاه در شمال شرق استان هرمزگان به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در سیرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه کرمان گرفته و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توانست در رشته مهندسی صنایع به دانشگاه صنعتی شریف برود.

اسحاق جهانگیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عنوان مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت مشغول به کار شد و سال ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی فعالیت کرد تا اینکه در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست به نمایندگی از مردم جیرفت وارد مجلس شد. وی همچنین توانست در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر از طرف مردم جیرفت به مجلس راه یابد. اسحاق جهانگیری با عنوان چهره حزبی نیز شناخته می‌شود، زیرا وی از موسسان حزب کارگزان سازندگی است و هم اکنون در شورای مرکزی این حزب حضور دارد. جهانگیری در حال حاضر عضو هیئت علمی بنیاد باران نزدیک به سیدمحمد خاتمی است.

اسحاق جهانگیری در سال ۱۳۷۱ در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان رفت و به جای غلامحسین کرباسچی استاندار اصفهان شد.

همچنین وی در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی می‌شود و پس ازادغام وزراخانه‌ها نیز مسئولیت وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشت.

اسحاق جهانگیری پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به عنوان گزینه اجماع برای اصلاح‌طلبان مطرح بود، ولی درنهایت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکرد و آرایش سیاسی به گونه دیگری رغم خورد.

بیوگرافی و مواضع اسحاق جهانگیری

پس از ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معرفی شد.

تحصیلات:

مدرک کارشناسی فیزیک از دانشگاه کرمان

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف

دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات

فعالیت های سیاسی پیش از انقلاب:

– حضور در سخنرانی های شهید کامیاب، آیت الله خامنه ای، شیخ علی تهرانی، شهید هاشمی نژاد و شهید دیالمه در مساجد بزرگ مشهد از جمله کرامت، امام حسن مجتبی(ع) و موسی الرضا(ع) و مطالعه کتاب ها و اعلامیه های مختلف انقلابی

– راه اندازی انجمن اسلامی دانش آموزان مدرسه ای که در آن تحصیل می کرد که این انجمن به استناد بیوگرافی موجود در سایت وی هسته اولیه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان و بعد کشور شد.

– جمع آوری کمک های مردمی مشهد برای زلزله زدگان طبس در سال ۵۶

پست های کلیدی و مسولیت ها:

مسئول جهاد سازندگی جیرفت

عضو شورای مرکزی استان کرمان

نماینده مردم جیرفت دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی

استاندار استان اصفهان در دولت هاشمی رفسنجانی

وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات

عضو هیئت علمی بنیاد باران

عضو حزب کارگزاران سازندگی

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم

موضع گیری های مهم در سیاست داخلی :

توقف طرح مهرآفرین

توقف طرح مهرآفرین دولت دهم اسحاق جهانگیری در اولین روزهای معاونت رئیس جمهوری در ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، در بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های دولتی تمامی استخدام‌ها و تغییر ساختار طرح مهرآفرین را متوقف کرد. براساس طرح مهرآفرین که در ۱۳۹۱/۹/۳۰ به تصویب رسیده بود مقرر شده بود دولت شرایط استخدام حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو را فراهم آورد. جهانگیری در این بخشنامه از کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

دیدار با رهبری در اسفند۹۱

سه فعال سیاسی اصلاح طلب در اسفند سال ۱۳۹۱، به دیدار رهبری رفتند. مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری سه نفری بودند که شاید به نمایندگی از اصلاحات درخواست این دیدار را دادند و رفتند تا گزارش دهند.

مهم‌ترین توصیه رهبر انقلاب به جریان اصلاحات

جهانگیری در برنامه «شناسنامه» از شبکه ۳ سیما، در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۱، درخصوص موضوع دیدار خود با رهبر معظم انقلاب گفت: به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نزدیک می شویم و ما کسی را نداریم جز رهبری که دغدغه هایمان را مطرح کنیم، ما برای دیدار با رهبری درخواست کردیم و ایشان با بزرگواری قبول کردند و ما رفتیم و صحبت کردیم. وی در مورد مهم‌ترین توصیه رهبری به اصلاح طلبان گفت: «من تا الآن هیچ جمله‌ای از این دیدار را مطرح نکرده‌ام. ایشان راجع به مطالبی که ما عنوان کردیم، نظراتی داشتند. تأکید ویژه‌ای که ایشان داشتند این بود که کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند را از خودتان دور کنید.»

لزوم تعریف رابطه احزاب با رهبری نظام

جهانگیری در گفتگویی در پاسخ به سوالی در مورد تحزب در ایران گفت: به‌رغم اینکه تحزب در ایران ناقص الخلقه به‌وجود آمده، به‌رغم اینکه ما یک تجربه صدساله نظام پارلمانی در کشور داریم، این موجود ناشناخته‌ای که از سرزمین دیگری آن را کپی کردیم و می‌خواهیم در فضای فکری و روانی خودمان منتقلش کنیم این کپی کردن و انتقال دادن در ایران جواب نمی‌دهد. ولی یک تفاوت دیگری که در نظام حزبی ایران وجود دارد و منجر به این شده که نظام تقویت شده‌ای نباشد، این است که احزاب سیاسی ما بالاخص جریان اصلاحات، رابطه خودش را با رهبری نظام تعریف نکرده است. احزاب نتوانستند رابطه خود را با ولایت فقیه تعریف بکنند، یک حزبی مانند موتلفه می‌گوید من اگر وارد رقابت و فضای حزبی می‌شوم به این دلیل است که خودم را با زوی ولی فقیه می‌دانم. ولی احزاب دیگر این نوع تفکر و رابطه را با رهبری ندارد.

مواضع در سیاست خارجی

مواضع سیاست خارجی جهانگیری حمایت از سیاست خارجی دولت یازدهم بوده است.

مواضع اقتصادی

مواضع اقتصادی اسحاق جهانگیری را می توان از نقل قول هایی از وی که درادامه آمده اشت استنباط کرد:

اقتصاد مقاومتی

– اقتصاد مقاومتی نقشه راه رسیدن به توسعه پایدار است و هر مدیری که نمی تواند در مسیر اقتصاد مقاومتی آنطور که باید همراهی کند بهتر است آبرومندانه کنار رود

اقتصاد مقاومتی موضوعی جدی است و در این مسئله با هیچ کس شوخی نداریم هر مدیری که احساس می کند ملاحظاتی دارد و نمی تواند در این مسیر آنطور که باید همراهی کند، مصلحت در این است که به صورت آبرومندانه کناره گیری کند.

اقتصاد مقاومتی در حقیقت جهت گیری اصلی ماست و در وهله نخست باید بدانیم که این سیاست ها به صورت اصولی چه تعریفی دارند.

اشتغال

– اشتغال نیاز به صدها میلیارد سرمایه‌گذاری دارد

– موضوع اقتصاد مقاومتی مجموع سیاست‌ها و نقشه راه برای عبور از تنگناهایی است که پیش روی ماست و در بخش اشتغال و بیکاری میلیون‌ها تحصیل‌کرده بیکار در این کشور وجود دارد. ما باید ظرفیت دانشگاهی کشور را به سمت منابع اشتغال‌زا سوق دهیم تا دانشگاه‌های ما تبدیل به مراکز کارآفرینی شوند.

– یکی از چالشهای جدی اقتصاد کشور مشکل بیکاری است و با وجود نسل جوان و با انگیزه باید در راستای افزایش رفاه مردم اقدام شود.

خصوصی سازی

– باید زمینه‌هایی فراهم شود تا بخش خصوصی میداندار اصلی اقتصاد کشور باشد. در شرایط کنونی که در حال گذر از اقتصاد دولتی به سمت خصوصی‌سازی هستیم شبه دولتی‌ها باید اجازه دهند تا بخش خصوصی به اقتصاد ورود پیدا کند.

بیت المال

– مهمترین اولویت دولت و قوه قضائیه استرداد وجوه و اموال بیت المال است

– در پرونده بابک زنجانی مهمترین اولویت دولت و قوه قضائیه این است که اموال و دارایی های بیت المال باز پس گرفته شود اما متاسفانه متهم این پرونده در برابر قانون تمرد می کند و تا کنون همکاری لازم را با دستگاه قضایی کشور انجام نداده است.

– به منظور احقاق حقوق بیت المال، بانک ها باید در صورت درخواست دریافت تسهیلات جدید از سوی بدهکاران کلان بانکی که پرونده آنان مشخص و در ستاد مطرح شده است، مراتب را به کارگروه فراقوه ای مطالبات معوق بانکی اعلام کنند تا پس از بررسی و در صورت موافقت این کارگروه، بانک های عامل مجاز به پرداخت تسهیلات جدید در راستای رونق تولید و کسب و کار و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی خواهند بود.

مبارزه با مفاسد اقتصادی

– در راس نظام اراده سیاسی جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و رسیدگی به پرونده های فساد از جمله پرونده بابک زنجانی وجود دارد و همه ارکان نظام و سران قوای سه گانه نیز برای به نتیجه رساندن این پرونده اهتمام ویژه داشته و مصمم هستند

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/