تاریخ انتشار:28 مهر 1397در 12:03 ب.ظ کد خبر:18032

معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در میان منتقدها انجام شد

به گزارش مکران-معارفه بدون تودیع مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان انجام شد. در این مراسم جمعی از مسوولان در نشست معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ضمن انتقاد از عملکرد گذشته و روند فعلی بر ضرورت فعالیت ...

به گزارش مکران-معارفه بدون تودیع مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان انجام شد. در این مراسم جمعی از مسوولان در نشست معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ضمن انتقاد از عملکرد گذشته و روند فعلی بر ضرورت فعالیت بیشتر برای رونق بخشیدن به این بخش تاکید کرده و خواستار اجرایی شدن ظرفیت های گردشگری هرمزگان شدند.
نمایندگان در انتصاب ها نقش مشورتی دارند


نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: باید اجازه داد استاندار تیم خود را انتخاب کند و به عنوان نماینده مردم در جایگاه مشورت می توانیم کمک کنیم.
مرادی بیان داشت: شان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم انتصاب مدیران نیست، این کار موجب عقب ماندن در اجرای کارهایی می شود که باید در استان انجام گیرد.
وی گفت: استاندار پس از رسیدن به جمع بندی می تواند مدیران را انتخاب کرده و از وزارت خانه بخواهد روند انتصاب آنان را سرعت بخشد.
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جایگاه مشورتی بر بکارگیری نیروهای بومی توانمند که نسبت به استان شناخت داشته و انتصاب آنها هزینه کمتری دارد، تاکید داریم.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: سهم گردشگری از درآمدهای کشور بسیار پایین است در حالی که ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد.
احمد مرادی ادامه داد: باید باور کرد می توانیم در این زمینه درآمد بیشتری کسب کرده و این صنعت به یکی از منابع مهم درآمدی کشور تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: هرمزگان به عنوان مقصد سفر و گردشگری می تواند با فعالیت بیشتر، بهره مناسب تر و بهتری از یک شب اقامت گردشگران داخلی و خارجی ببرد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از مدیرکل جدید که پله های مختلفی را پشت سر گذاشته تا به این مسئولیت رسیده، انتظار بیشتری برای جبران عقب ماندگی های این بخش وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به برخی مطالبی که در شبکه های اجتماعی پیرامون نقش نمایندگان هرمزگان درمجلس شورای اسلامی در انتصاب مدیران اداره های دولتی منتشر می شود پاسخ داد و گفت: انتصاب مدیران برابر تاکید شورای عالی کشور به استاندار محول شده است.

از کارکرد مدیران میراث فرهنگی رضایت ندارم


نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست بیان داشت: با تعریف و تمجید چیزی درست نمی شود و از مدیران کلی قبلی به هیچ عنوان راضی نیستم چون کاری انجام نشده است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بیان داشت: مدیران کل قبلی مورد سوال قرار گیرند که چه اقدامی انجام داده اند، چهار کاروانسرا در مسیر لار بدون استفاده افتاده اند وبرای امامزاده ای با قدمت ۷۰۰ سال در بستک هیچ کاری نکرده اند.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: برای ساختمان گمرک که در حوزه علمیه بندرعباس قرار گرفته و یک سند تاریخی محسوب می شود با وجود اینکه بارها تاکید کرده وخواستار رسیدگی به وضع آن شده ایم کاری صورت نگرفته است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با گلایه از وضعیت قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، آن را به پرتقال در حال خورده شدن تشبیه کرد و از بی توجهی ها به قلعه ای دیگر در قشم سخن گفت.
آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: ۱۲۰ نفر نیروی شاغل در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان چه میزان کار کرده اند، مدیر به عنوان مسوول مقصر این شرایط است.
وی گفت: ان شاء الله آقای مونسان در مدت مسوولیت خود در کیش در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این جزیره کار کرده اند، اما بیان مشکل های بخش صنایع دستی مانند ذکر مصیبت و توسل به ائمه اطهار است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت: دولت چین صنایع دستی صنعگران خود را برای فروش به جزیره قشم رسانده و خود صنعتگر قادر به انجام این کار نیست، رساندن ساخته های صنعتگران این بخش به بازارهای فروش کار دولت است.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: هرمزگان این مشکل را در زمینه محصول های کشاورزی هم دارد و هر سال شاهد خراب شدن صدها تن پیاز در استان هستیم و این موجب بی انگیزگی کشاورزان شده که در این زمینه هم دولت مقصر است.
وی اضافه کرد: اگر صنایع دستی از ناحیه دولت مورد حمایت قرار گیرد و زمینه های فروش در داخل و خارج فراهم شود مشکل صنعتگران حل می شود، کشورهای همسایه خواهان تولیدهای صنعتگران صنایع دستی هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: امیدوارم رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقای مونسان با کارشناسان ارتباط بیشتری بگیرند تا زندگی صنعتگران اداره شود.

در حوزه گردشگری به اندازه کافی سخنرانی شده است، زمان عمل کردن است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم در این آیین اظهار داشت: پیرامون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اندازه کافی سخنرانی انجام شده و جایی باید از نظریه پردازی و سخنرانی دست کشید و عمل کنیم.
اکرمی بیان داشت: گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی عرصه بسیار وسیعی است که دولت به عنوان سیاستگذار و برنامه ریز باید فعالیت کرده و از ورود به مباحث اجرایی بپرهیزد تا کار به دست مردم و بخش خصوصی انجام شود.
وی افزود: بر اساس آمارها، ۲۳ اثر از جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو به ثبت رسیده ولی در مقایسه با کشورهایی که آثار کمتری ثبت کرده اند، تعداد گردشگر کمتری وارد ایران می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت آیین های مذهبی مانند ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) جاذبه گردشگری محسوب می شود که علاوه بر جذب گردشگر می توان مُعَرف این امام بزرگوار باشد.
اکرمی یادآور شد: هرمزگان تنوع بسیار بالایی از صنایع دستی دارد که از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کارشناسان این اداره کل انتظار می رود برای رفع مشکل محصول صنعتگران این حوزه تلاش کنند.
وی افزود: اکنون بهترین زمان برای فروش ساخته های صنعتگران صنایع دستی هرمزگان محسوب می شود، همچنین در زمینه میراث فرهنگی هرمزگان کم کاری صورت گرفته که باید رفع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بدون اشاره به اینکه مدیرکل قبلی میراث فرهنگی هرمزگان در خرداد سال جاری منصوب شده بود، اظهار داشت: تغییر تحول های مدیریتی در عرصه مسایل اجرایی عادی و معمول است.
ضعف در حوزه گردشگری بخاطر نادیده گرفتن قدرت رسانه و تبلیغات است


معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری هم در این آیین اظهار داشت: ضعف امروز در صنعت گردشگری نشات گرفته از حوزه تبلیغات است که نتوانسته ایم ظرفیت های گردشگری کشور را برای دنیا معرفی کنیم.
محمد خیاطیان بیان داشت: کشورهای همسایه با بکارگیری ظرفیت شبکه های اجتماعی برای معرفی جاذبه های گردشگری خود خوب عمل کرده اند.
وی ادامه داد: این کشورها با کمترین هزینه و بکارگیری شبکه های اجتماعی کلیپ (نماهنگ) هایی تهیه کرده و به اشتراک می گذارند که در مدت ۲ تا سه ساعت، ۲۰ میلیون نفر آنها را تماشا می کنند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ابراز داشت: به فعالیت هایی که در حوزه تبلیغات و ترویج حوزه گردشگری انجام شود کمک می کنیم و منابع تبلیغات مورد نیاز در داخل و خارج کشور را در اختیار قرار می دهیم.
وی افزود: امکان تامین و در اختیار گذاردن آنچه بخش خصوصی در قالب تسهیلات انتطار دارد فراهم است و بدون بهره گیری از قابلیت های این بخش نمی توان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به جایگاه واقعی رساند.
خیاطیان اشاره کرد: هرمزگان با صنعت لنج سازی یکی از برندهای معتبر دنیا را در زمینه صنایع دستی دارد و جزء میراث ملی محسوب می شود و یکی از ظرفیت های خوب برای جذب گردشگر در حوزه صنایع دستی است.
وی گفت: سه و نیم میلیون دلار صادرات صنایع دستی هرمزگان است که باید این میزان را با تلاش و همت افزایش داد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بیان داشت: سایر محصول های صنایع دستی هرمزگان شهرت منطقه ای و جهانی دارد و وجود آبراهه های منتهی به آب های آزاد، ظرفیت این استان برای گردشگری دریایی است.
خیاطیان بیان داشت: در زمینه میراث ناملموس ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که می توان به نحو مطلوب مورد استفاده قرار داد که این نیازمند آن است که بتوانیم در کنار یکدیگر ظرفیت های هرمزگان را آشکار کنیم.
وی گفت: هر کدام از ظرفیت های هرمزگان در شرایط کنونی می تواند منجی اقتصاد کشور باشد و بر اساس استانداردها هزینه سفر به ایران حدود یک هزار و ۳۴۰ دلار است.
وی بیان داشت: در ۶ ماهه اول سال نزدیک به پنج میلیون نفر گردشگر وارد کشور شده اند که با استناد به نرخ برابری دلار و ریال در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان عاید کشور شده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری افزود: اگر بتوانیم براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴،فعالیت های خود را افزایش داده و به آن برسیم منابع بیشماری عاید کشور خواهد شد.
خیاطیان ادامه داد: باید تلاش و فهم مشترک ایجاد کرد تا به اهداف ترسیم شده کشور رسید و زیرساخت های گردشگری را بهبود بخشید، تا زمانی که این زیرساخت ها ایجاد نشود نمی توان در حوزه گردشگری فعالیتی انجام داد.
وی افزود: اداره ها و سازمان ها باید مکمل همدیگر باشند و یک کار را هدفمند، جهت دار و با هم انجام دهند و اگر امروز شعار سازمان توسعه بوم گردی است بدون کمک سازمان جهاد کشاورزی، دهیاری تا و بخشداری ها تحقق نمی یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: باید به سمت شفافیت در همه امور گام برداشت و از ابتدای تا انتهای کار برای مردم استان مشخص بوده و بتوانند از ظرفیت شفاف سازی بهره مند شوند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: باید فرآیندهای نامناسب اصلاح شود و مشارکت سایر بخش ها برای پیشبرد کارها بکارگرفته شود.
نهاد های فرهنگی ضعیف هستند
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان هم گفت: احساس می کنم این حوزه از بسیاری از حوزه ها مهم تر و حساس تر است.
وی ادامه داد: باید هویت تازه ای بسازیم و برای این کار، آبروی ۳۰ سال کار اداری و ۲۰ سال مسوولیت خود را گرو گذاشته ام.
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بیان داشت: شناسایی و تهیه فیلم و عکس میراث فرهنگی استان را آغاز کرده ایم.
برومند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی کم کار شده و معتقدم اقتصاد مقاومتی هنجاری است و همچنین صنایع دستی می تواند بهترین جایگاه را در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
وی اظهار داشت: زمانی برای فرصت سوزی وجود ندارد و در زمینه گردشگری، تکلیف خود می دانم به بحث هایی که استاندار هرمزگان مطرح کرد، بپردازم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: یک بحث ملی بودن استان است و باید سرمایه ملی وارد شود، پروژه های نیمه تمام فراوانی وجود دارد که باید تکمیل شود و نمی توان دست روی دست گذاشت.
برومند گفت: دستگاه های فرهنگی وضعیت ضعیفی دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی بیان داشت: به ماموریت سازمان، چشم انداز سازمان و ارزش های سازمان توجه دارم و اگر این سه شاخص مورد توجه قرار گیرد و مجموعه همگام شوند در کار خود موفق می شویم.

محمدرضا قنبرپور

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/