تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۷در ۹:۵۲ ق٫ظ کد خبر:18048

تصویب نرخ های پیشنهادی کرایه تاکسی و اتوبوس بندرعباس به جلسه بعد موکول شد

به گزارش مکران-نشست شورای شهر بندرعباس برای افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس با توافق نهایی برای بالا رفتن هزینه های مردم در این بخش به میزان ۳۰تا چهل درصد به پایان رسید و انتظار می رود هفته آینده به تصویب اکثریت اعضا برسد. این در حالیست ...

به گزارش مکران-نشست شورای شهر بندرعباس برای افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس با توافق نهایی برای بالا رفتن هزینه های مردم در این بخش به میزان ۳۰تا چهل درصد به پایان رسید و انتظار می رود هفته آینده به تصویب اکثریت اعضا برسد.

این در حالیست که حتی نماینده تاکسیرانان که مهمان این نشست بود،چندین بار در سخنان خود افزایش کرایه را آخرین گزینه ناگزیر دانست و چندین بار تاکید کرد در صورت پیش بینی بسته های حمایتی برای تاکسیرانان مانند تامین لاستیک و لوازم یدکی مصرفی به قیمت مناسب، تمایلی به تحمیل هزینه اضافی به مردم ندارند.

با این حال همان گونه که انتظار می رفت ،شورای شهر همچون دوره های قبل در بحث بسته های حمایتی از تاکسیرانان به کلی گویی اکتفا و افزایش کرایه تاکسی را به عنوان تنها راه جلب رضایت تاکسی رانان انتخاب کرد.

تصویب نرخ نامه نامه نهایی جهت رساندن کرایه ها به قیمت های رنُد به نشست هفته آینده موکول شد.

هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار جلسه نامه شماره ۵۷۸۲۶/۱ مورخ ۱۵/۵/۹۷ شهرداری بندرعباس درخصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال ۹۷ ارجاعی از کمیسیون عمران ،حمل و نقل و ترافیک در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بندرعباس، برگزار شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با بیان این که بالارفتن نرخ تاکسی ها و اتوبوس ها، سبب ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به مردم خواهد شد، افزود: با توجه به این که رانندگان هم جزئی از اقشار جامعه هستند و شرایط اقتصادی جامعه در زندگی آن ها تاثیر گذاشته است، باید نسبت به رعایت حقوق تمامی قشرها تصمیمات و برنامه های لازم اتخاذ شود.

بابک هاشمی با اشاره به این که اخبار منتشر شده در فضای مجازی درخصوص بالا رفتن نرخ تاکسی ها و اتوبوس ها تمامی جوانب را منتشر نکرده است، اظهار کرد: کورس های با مسافت کوتاه را حذف شده است و درصد افزایش در نظر گرفته شده نیز برای کورس های طولانی تر می باشد.

وی اظهار کرد: ما با استفاده از آیتم های تعیین شده، نرخی را برای تاکسی رانان به شورا مطرح می کنیم که این نرخ بعدا با تحت تاثیر قرار گرفتن در مسائل حاکمیتی تصویب نمی شود.

هاشمی بیان کرد: به ۲۹۰۰ دستگاه تاکسی رسمی و ۷۰۰ تاکسی موقت در بندرعباس مشغول به کار می باشند، همچنین سال گذشته تعداد ۳۰۰۰ پرونده اشتغال در این حوزه باید توجه و رسیدگی شود زیرا این تعداد نان آور خانواده می باشند.

وی با اشاره به این که در بافت مرکزی که یکی از پرتراکم ترین محل های شهری می باشد مسیر هایی برای تسهیل ورود و خروج رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.همچنین با خرید ۴۱ دستگاه اتوبوس اسکانیا و۲۲ دستگاه بی آر تی در ۵۵ سفر شهری و افزایش کمتر نرخ اتوبوس ها نیز انتخاب را برای اقشار ضعیف جامعه آسان تر کردیم، یعنی اگر فردی توان رفت آمد با تاکسی را نداشته باشد بتواند از اتوبوس استفاده کند.

در ادامه کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ، بیان کرد: باتوجه به هزینه های تمام شده تاکسی ها برای رانندگان و مردم عادی باید انصاف را در نظر بگیریم. افزایش ۴۰ درصدی نرخ برای مردم بد است و برای رانندگان منفعت.

وی با اشاره به این که ما باید بتوانیم فضای متعادل را ایجاد کنیم، عنوان کرد: امروز در این شرایط به جای این که خانواده ها از آینده امیدبخش صحبتت کنند، در خصوص بالا رفتن نرخ تاکسی و سخت تر شدن شرایط زندگی سخن می گویند.

پرویز سالاری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این خصوص عنوان کرد: باید همه جوانب در نظر گرفته شود این موضوع سبب پیشرفت کلان شهر ها شده است. همه مسائل را ببینیم و سپس درست ترین نتیجه را به مردم ابلاغ کنیم.

وی افزود: مردم به حد کافی در این اوضاع نا مناسب اقتصادی، سختی و مشقت دیده اند، درست نیست تاوان هرچیزی را مردم دهند.

سالاری گفت: یک سوم هزینه های مربوطه که سبب بالارفتن افزایش نرخ حمل و نقل عمومی شده است بر عهده شهرداری،یک سوم برعهده مردم و یک سوم بر عهده دولت می باشد.

فاطمه جراره، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: افزایش نرخ یا کاهش نرخ حمل و نقل عمومی به قشری وارد می شود. در این مرحله این شهرداری است که باید کمک کند زیرا بخشی از وظایف شهرداری دادن خدمات به شهروندان و کمک به حمل و نقل می باشد.

به گزارش ایسنا، پس از بحث و بررسی مقرر شد طی یک هفته آینده بازنگری در نرخ های پیشنهادی و آماده سازی گزارشات انجام شود و در جلسه آینده در صحن علنی به رأی گذاشته شود.

در ادامه جلسه شورای شهر بندرعباس دستور کار”نامه شماره ۸۰۷۸۳/۱ مورخ ۱۰/۷/۹۷ شهرداری بندرعباس درخصوص لیست قطعات جایگزین به دوشرکت عمران _ مکران و سینا راه بنا پل ارجاعی از کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی” مورد بررسی قرار گرفت.

کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس ضمن اشاره این دو شرکت مجموعه هایی هستند که قرار داد هایی به صودت نقدی و غیر نقدی با مجموعه شهرداری دارند. در مزایده شرکت کرند و طبق قرار داد قرار بوده است سال گذشته قطعاتی را به آن ها بدهند، پس از اقدامات انجام شده جهت دریافت این قطعه زمین ها به جهت تامین هزینه پروژه ها، به جهت معارض موفق نشده است. پس از آن ارجاع شد به کمیسیون حقوقی و شورا، در نهایت تصمیم بر آن شد که به همان متراژ و همان مبلغ تعیین شده به ما بلاغ کنند و ما تصمیم به جایگزینی آن بگیریم.

وی افزود: من عقیده داشتم که طرف پیمانکار را بگیریم چرا که زمانی که ما زمین را سال گذشته واگذار کردیم آهن ۱۵۰۰ تومان بود اما امروز همان آهن ۵۰۰۰تومان می باشد. حال که ما در این دوره تصمیم گرفته ایم زمین را واگذار کنیم بنا به افزایش نرخ مواد اولیه پروژه ها باید جبران مافات کنیم تا ضرری ب شرکت پیمانکار وارد نشود. این دو شرکت در تمام پروژه های شهرداری را به موقع تحویل داده اند.

پس از بحث و بررسی دستور کار”نامه شماره ۸۰۷۸۳/۱ مورخ ۱۰/۷/۹۷ شهرداری بندرعباس درخصوص لیست قطعات جایگزین به دوشرکت عمران _ مکران و سینا راه بنا پل ارجاعی از کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی” مصوب شد.

در ادامه جلسه شورای شهر بندرعباس دستور کار “نامه شماره ۷۷۹۴۹/۱ مورخ ۳/۷/۹۷ شهرداری بندرعباس در خصوص ابطال ردیف ۳۹ از تعرفه عوارض و ارائه خدمات و سایر درامدها، موضوع ماده ۳۰ آیین نامه شهرداری در تعیین عوارض بانک ها و موسسات مالی و دفاتر بیمه توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاعی از کمیسیون نظارت، ارزیابی و حقوقی” مورد بررسی قرار گرفت.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس، عنوان کرد: همه ما می دانیم که آراء دیوان عدالت اداری اگر برعلیه شهرداری باشد این رای به کل شهرداری های کشور پیدا می کند، بانکی به دیوان عدات اجتماعی شکایت کرده است تا بتواند از پرداخت عوارض خلاصی یابد، همین بانک به هنگام ارائه تهسیلات به عارتی خون مردم را به شیشه می کشد، اما حاضر نیستند عوارض خدمات شهری را پرداخت کند.

وی افزود: به دلیل صادر شدن رای بر علیه شهرداری باید از آن تبعیت شود و در غیر این صورت تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و اکنون ما مکلف هستیم این بند را حذف کنیم.

به گزارش ایسنا، پس از بحث و بررسی دستور کار “نامه شماره ۷۷۹۴۹/۱ مورخ ۳/۷/۹۷ شهرداری بندرعباس در خصوص ابطال ردیف ۳۹ از تعرفه عوارض و ارائه خدمات و سایر درامدها، موضوع ماده ۳۰ آیین نامه شهرداری در تعیین عوارض بانک ها و موسسات مالی و دفاتر بیمه توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاعی از کمیسیون نظارت، ارزیابی و حقوقی” تصویب شد.

رئیس شورای شهر بندرعباس در خصوص توافق نامه۱۳ میلیاردی استانداری و شورا عنوان کرد: این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم هرکس از منظر خود نظری داد و البته همه نظرات محترم می باشند. پس از آن با تشکیل کمیسیون تلفیق متشکل از کمیسیون بودجه و کمیسیون حقوقی استفاده کردیم. قرار است این مبلغ پرداخت شود تا سرمایه گذاری ها در حوزه های مختلف صورت بگیرد.

کیانوش جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: دولت برای هفته دولت هیچ پروژه ای ندارد و فقط اتکاء به پروژه های شهرداری می کند. ما نماینده مردم هستیم باید عوارض پرداخت شده توسط مردم به شهرداری را به آن ها توضیح داد.

وی با بیان اینکه عوارض آلایندگی شامل چیست؟ پول از چه طریقی و به چه کسی باید داده شود؟ عوارض آلایندگی بندرعباس مربوط به بندرعباس است، تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای باشگاه اروند، باید با شرایطی باشد.

باوقار عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز ادامه داد: باید بتوانیم به مردم اطلاعات و ارقام درست مطابق کارهای انجام شده ارائه دهیم.

وی افزود: از مردم مالیات گرفته می شود اما در کنار ساحل مشکل بوی فاضلاب را نمی‌توانیم حل کنیم.

پس از این صحبت ها ، باوقار و جهانبخش جلسه شورای اسلامی شهر بدرعباس را ترک کردند.

امیری، عضو شورای شهر بندرعباس نیز با بیان این که شکل کار مشخص شده است، عنوان کرد: تنها در حال وقت کشی هستیم و این مسائل مطرح شده قبلا نیز بیان شده است.

وی ادامه داد: کلیات این طرح تصویب شده است و جزئیات آن قرار شد نهایتا تا روز یکشنبه مطرح شود، اما کسی به بیان نواقص جزئیات نپرداخت پس یعنی این که کسی با جزئیات این طرح مشکلی نداشته است.

 محمدرضا قنبرپور

 

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP