تاریخ انتشار:25 مهر 1399در 1:24 ب.ظ کد خبر:21669

امیر سرتیپ دوم خلبان همایون حیدری:ساخت فرودگاه چابهار موجب نابودی فرودگاه نظامی کنارک و کلا پایگاه نظامی دهم شکاری می شود

امیر سرتیپ دوم خلبان همایون حیدری ساخت فرودگاه چابهار موجب نابودی فرودگاه نظامی کنارک و کلا پایگاه نظامی دهم شکاری می شود فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک با بیان اینکه مشکل فرودگاه جدید چابهار فنی است، گفت: بهترین مکان برای ساخت شهر فرودگاهی ...

امیر سرتیپ دوم خلبان همایون حیدری
ساخت فرودگاه چابهار موجب نابودی فرودگاه نظامی کنارک و کلا پایگاه نظامی دهم شکاری می شود

فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک با بیان اینکه مشکل فرودگاه جدید چابهار فنی است، گفت: بهترین مکان برای ساخت شهر فرودگاهی سواحل مکران، کنارک و محدوده شمال فرودگاه فعلی است چون با این اقدام تمام موارد فنی و الزامات امنیتی و نظامی رعایت می شود.

به گزارش مکران از کنارک، امیر سرتیپ دوم خلبان همایون حیدری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چابهار اظهار داشت: ارتش براساس قانون اساسی حافظ منافع مردم و حراست از آسمان، زمین و دریا کشور است و همواره با تاکید بر توسعه مناطق مختلف بویژه سواحل مکران و استان سیستان وبلوچستان، همراه و همگام با مردم و مسوولان است.

وی با بیان اینکه ساخت فرودگاه در محدوده شمال فرودگاه فعلی کمترین هزینه را برای کشور دارد و مطالعات مختلف، خطوط قرمز و حریم هوایی و مکان دلتا و چارلی پایگاه هوایی نیز نقض نمی‌شود، گفت: مکانی که برای ساخت فرودگاه چابهار در نظر گرفته شده منطقه چارلی ۲۱ و ۵۱ و دلتا ۲۱ (یعنی منطقه تیراندازی هوا به زمین، هوا به هوا و زمین به هوا و آموزش خلبانان و منطقه احتیاط) محسوب می شود و وقتی جنگنده ها از فرودگاه کنارک پرواز می کنند بعد از یک دقیقه و۲۰ ثانیه به این محدوده می رسند و کارها از همین نقطه شروع می شود که با ساخت فرودگاه چابهار عملا باید پایگاه هوایی کنارک و فرودگاه آن کاملا تعطیل و بسته شود که این مساله امکان پذیر نیست، این منطقه محدوده ای است که نباید کسی به آن نزدیک شود.

فرمانده پایگاه دهم شکاری کنارک با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران از خواسته های مهم مقام معظم رهبری و مسوولان است، خاطرنشان کرد: ارتش برای کمک به توسعه سواحل مکران از ابزارآلات وتمامی امکانات و ظرفیت های خود استفاده می کند و اگر به توسعه کمک نکند باید بگوییم وظایف خودش را به خوبی انجام نداده است.

وی ادامه داد: پایگاه دهم شکاری از ۴۲ سال پیش تاکنون در کنار آب های سواحل مکران در کنارک فعالیت می کند و همواره در کنار مردم بوده و در همه مواقع چه زمان سیل، کرونا، خشکسالی و بحران های دیگر یار و یاور مردم بوده و از هیچ کوششی برای کمک رسانی دریغ نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تا حدود ۱۰ سال پیش هر هفته سه پرواز از این فرودگاه انجام می شد گفت: اکنون شمار پروازها به ۳۰ سورتی رسیده است و همه پروازها با هزینه پایگاه انجام شده و منطقه آزادچابهار تنها نوسازی ترمینال فرودگاه را انجام داده و اقدام دیگری نکرده است و ما تمامی این هزینه ها را فقط بخاطر رفاه مردم انجام داده ایم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به همیاری پایگاه دهم شکاری در روزهای سخت کرونا در چابهار و کنارک، افزود: این پایگاه تاکنون ۱۱ نوبت شهر کنارک را گندزدایی کرده این در حالی است که در طول ایام کرونا حدود سه بار پایگاه هوایی گندزدایی و ضدعفونی شده است.

فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک ادامه داد: در زمان سیل بیش از ۴۰۰ تن محموله کمک های مختلف مردمی، هلال احمر و سایر ارگانها و نهادها برای سیل زدگان از این فرودگاه وارد شده و سریعا به دست مردم محروم رسیده و حتی نیروهای ارتش در توزیع کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ۴۶۶ سال ۱۳۸۶ شورای عالی امنیت ملی کشور شامل هفت ماده در مورد نحوه استفاده هواپیماهای غیرنظامی از تسهیلات فرودگاههای نظامی که تمامی شهرهای کشور را شامل می شود، خاطرنشان کرد: فرودگاههای مهرآباد، بوشهر، بندرعباس، شیراز، اصفهان، تبریز و برخی شهرهای دیگر که یک قسمت آنها فرودگاه نظامی و یک قسمت فرودگاه غیر نظامی است براساس همین مصوبه کار خدمات دهی به مسافران و جابجایی کالا را انجام می دهند.

وی گفت: در اینگونه فرودگاهها هر کدام کارها وماموریت های خود را چه نظامی و یا اقتصادی، تجاری و ترانزیتی انجام می دهند و این دستورالعمل بگونه ای طراحی شده است که هیچکدام در کارهای یکدیگر تداخلی نکرده و مجزا از هم کارها را انجام می دهند.

فرمانده پایگاه دهم شکاری شهید برادران دلحامد کنارک با بیان اینکه برخی ها عنوان می کنند که فرودگاه کنارک در داخل پایگاه نظامی قرار دارد و نمی توان بخوبی کالا و مسافر را جابجا کرد، اظهار داشت: در همین جا اعلام می کنم این ادعاها کاملا مردود است، مگر در فرودگاه مهرآباد کسی متوجه می شود که یک پایگاه نظامی وجود دارد.

وی تصریح کرد: شرکت عقاب عسلویه متصدی امور فرودگاه کنارک است و بیش از ۱۰ سال خدمات را با مشکلات فراوان و بدون اعتبار و هزینه ای انجام داده تا رفاه مردم تامین شود، حتی سیستم گرمایش و سرمایش در فرودگاه با مشکلات زیادی روبرو بود و نیازمندیها را همیشه اعلام کرده ایم که در نهایت توافقاتی با منطقه آزادچابهار درخصوص نوسازی ترمینال انجام شد.

فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک گفت: در ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ صورتجلسه ای با موضوع تحویل ۲۵۰ هکتار زمین از نهاجا به منطقه آزادچابهار بصورت کاملا رایگان تنظیم شد و این زمین به منطقه آزادچابهار واگذار تا ترمینال، آپروند، رمپ پروازی و سایر زیرساخت هایی که مدنظرشان است را بسازند و نیروی هوایی این کار را تمام شده می دید و قرار بود امروز و فردا شروع کنند که اقدامی انجام نشد.

امیر سرتیپ دوم خلبان حیدری ادامه داد: این ۲۵۰ هکتار زمین بدون اخذ وجهی بطور رایگان در اختیار منطقه آزادچابهار قرار گرفته و نهاجا در طول ۲ و نیم سال گذشته منتظر بود که بودجه را از نهادهای بالا مصوب و عملیات اجرایی را آغاز کنند و ما به نوعی کار را تمام شده تلقی می کردیم و منتظر بودیم تا اقدامات آغاز شود حتی اعلام کردیم ۵۰۰ هکتار دیگر نیز بصورت رایگان در اختیار قرار می گیردتا هر چه زیرساخت لازم است انجام دهند و شهر فرودگاهی را در محدوده سه راهی کهیر همجوار فرودگاه فعلی بسازند و با ساخت پل هوایی و جاده کنار ساحل مسیر فرودگاه تا شهر چابهار کوتاه شود.

وی گفت: با این اقدام هم توسعه سواحل مکران سرعت می گرفت و هم مصوبه ۴۶۶ و هم سایر موارد پروازی ما هم بهم نمی خورد.

فرمانده پایگاه دهم شکاری شهید برادران دلحامد افزود: درست که این پایگاه هوایی متعلق به ارتش است ولی حاکمیت آن را برای رفاه مردم در نظر گرفته و می خواهند کارهای اقتصادی و تجاری نیز انجام تا توسعه برای مردم به ارمغان آورده شود.

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان زیرساخت محدوده پایگاه و فرودگاه است و هم کار اقتصادی و هم نظامی در حال انجام است برای همین قبول کردیم که برای توسعه سواحل مکران هر چقدر زمین برای توسعه فرودگاه نیاز دارند واگذار تا عملیات اجرایی آغاز شود و از این فرودگاه برای توسعه سواحل مکران و فعالیت های اقتصادی، جابجایی کالا و مسافر، تجار، گردشگران استفاده کنند، چون فرودگاه جایی نیست که هر جا دلمان خواست بسازیم بلکه باید تمام موارد پروازی و امنیتی را در نظر بگیریم.

وی به مکان مهم و استراتژیک فرودگاه کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: در همه جای سواحل مکران سیل آمده و هر چند وقت گرد وغبار وحرکت شن های روان جریان دارد ولی در این محدوده چنین بحرانی را شاهد نیستیم چون سایت یابی آن طوری انجام شده که کمترین آب در داخل آن نمی ماندو خاک شناسی آن سالهای سال مطالعه شده است.

فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک گفت: ساخت فرودگاه در کشور از طرح های بلندمدت و نیازمند اعتبارات کلان است و حتی بودجه کشور و مناطق مختلف را به چالش می کشد و نباید بودجه بیت المال در یک جایی هزینه شود که بعد بگویند نمی دانستیم آیا می شود جای فرودگاه را عوض کرد.

وی افزود: در طول سالهای گذشته کارهای کارشناسی زیادی انجام شده و تفاهمنامه ها و صورتجلسات زیادی رد و بدل شده و در هنگامه ای که منتظر اقدامات منطقه آزادچابهار برای ساخت شهر فرودگاهی در کنارک بودیم به یکباره همه موارد تغییر جهت داده شده و ما با آغاز کار ساخت فرودگاه چابهار در حدود ۳۰ کیلومتری فرودگاه کنارک شوکه شدیم.

امیرحیدری تصریح کرد: بزرگترین چالش فرودگاه کنارک زمین محل ساخت فرودگاه چابهار است و با قاطعیت اعلام می کنم ساخت فرودگاه چابهار موجب نابودی فرودگاه نظامی کنارک و کلا پایگاه نظامی دهم شکاری می شود بطوریکه باید اینجا را جمع کنیم و منتظر جایی در گوشه وکنار فرودگاه چابهار باشیم چون نقاط پروازی این فرودگاه و خطوط قرمز آن زیرسوال می رود.

وی بیان کرد: فرودگاه های مختلف کشور نظامی و غیرنظامی هستند و موارد مختلف ورود و خروج کالا و مسافر را انجام می دهند و هیچ مشکلی هم ندارند و فرودگاه کنارک نیز که نظامی است می تواند به شهر فرودگاهی تبدیل شود و نظامی ها ماموریت های خودشان و اقتصادی ها هم کار خودشان را انجام می دهند.
فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک گفت: دل ارتش برای توسعه می تپد و هیچگاه مخالف توسعه، آبادانی و پیشرفت نیست، به والله قسم ما هم از محرومیت های این منطقه از کشور ناراحتیم ، در واقع ارتش برای فدا شدن و خدمت به مردم بوجود آمده از رسانه های ارتباط جمعی در خواست داریم واقعیت ها را عنوان کنند چگونه ممکن است ارتش برخلاف خواست و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه سواحل مکران عمل کند ما همه باید دستورات، منویات و تدابیر مقام معظم رهبری را بنحو شایسته محقق کنیم.
امیر سرتیپ دوم خلبان حیدری ادامه داد: رسانه ها باید مردم را با واقعیتها بیشتر آشنا کنند و حق را بگویند، چرا این همه هجمه علیه ارتش و نیروی هوایی درست شده بطوریکه عده ای فکر می کنند ما مخالف توسعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه تنها مشکل ما در مورد ساخت فرودگاه چابهار فنی است، خاطرنشان کرد: اگر اقداماتی انجام داده ایم فقط برای حفظ حریم هوایی و به علت تجاوز به خطوط قرمز ما بوده چون نمی خواهیم پایگاه هوایی و فرودگاه کنارک که سرمایه کشور و بیت المال است به همین راحتی کلا تعطیل شود.
وی بیان کرد: سوخت هواپیماهای مسافربری و آتش نشانی، لایتینگ باند، خطوط لوله کشی و اکثر زیرساخت های فرودگاه کنارک مشکل دارند و حتی آسفالت ۵۰ ساله تخریب شده و بازسازی نشده و نیازمند اعتبارات است اما در این باره کسی پاسخگو نیست.

فرمانده پایگاه هوایی کنارک ادامه داد: هزینه تمامی خدماتی که ما برای پروازهای فرودگاه کنارک در طول سالهای متمادی انجام داده و می دهیم از خودمان است و این موارد را تنها بخاطر مردم وکمک به توسعه سواحل مکران انجام می دهیم و اگر شهر فرودگاهی را در محدوده فرودگاه کنارک بسازند می تواند توسعه سواحل مکران را هموار کند.

وی گفت: شهر فرودگاهی کنارک در صورت تامین زیرساخت ها می تواند کالا، بار و مسافر به هر تعداد و تناژ چه داخلی و چه خارجی را جابجا کند و هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمامی شایعات در مورد نظامی بودن فرودگاه و ایجاد محدودیت برای مسافران داخلی و خارجی کذب است.

وی در مورد علت تعطیلی چند روزه فرودگاه کنارک اظهار داشت: تعطیلی چند روزه فرودگاه کنارک ناشی از مشکلات زیادی از جمله سوخت و لایتینگ(روشنایی شب)، آتش نشانی و فرسودگی لوله و نشتی لوله سوخت بود که فقط یک مورد نوسازی سوخت فرودگاه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشت.

فرمانده پایگاه خلبانان شهید برادران دلحامد کنارک گفت: خدمتگزار این مردم هستیم مشکل اعتباری اگر نداشتیم هیچ وقت فرودگاه را تعطیل نمی کردیم نیروی هوایی با وجود مشکلات متعدد فرودگاه را سر پا نگه داشته و بهترین خدمات را تاکنون ارایه داده است باید عنوان کنم سوخت هواپیمایی نظامی و غیر نظامی مجزا است که همه را ما داریم انجام می دهیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان حیدری بیان کرد: یکی از متولیان توسعه سواحل مکران ارتش است و ادعای مانع تراشی پایگاه هیچ معنایی ندارد چون توسعه باعث قدرت دفاعی ما و رضایتمندی مردم می شود.

وی گفت: منطقه آزادچابهار قول های زیادی به ما داده تا برخی مشکلات را مرتفع کند که تاکنون در حد قول باقیمانده و عملی نشده است.
وی ادامه داد: جنگنده ما وقتی از پایگاه هوایی کنارک بلند شود یک دقیقه و۲۰ ثانیه به جای مکان جدید فرودگاه چابهار از جمله نقاط تعریف شده برای ماست زیرا سایت رادار و پدافند پایگاه در محدوده روستاهای مومان و وشنام ها همجوار همین مکان قرار دارد و در فاصله ۳۰ کیلومتری نمی توان فرودگاه ساخت.
وی افزود: باند فرودگاه های چابهار و کنارک همدیگر را نقض می کنند، اگر منطقه آزادچابهار به تعهدات خود عمل کند و شهر فرودگاهی را در زمین تحویل گرفته شده اجرایی کند فاصله کنارک بیش از ۱۳ کیلومتر تا شهر چابهار کاهش پیدا می کند.
وی بیان کرد: مکان فعلی فرودگاه چابهار در جای اصلی جانمایی و اجرایی نشده است، مکان اصلی ۲۵ کیلومتر آن طرف تر نزدیک لیپار است ولی مکان فعلی در مسیر سیلاب قرار دارد و نباید بودجه کشور در چنین جایی صرف شود و چون در آینده هزینه ها قابل جبران نیست.
وی از استاندار سیستان وبلوچستان،مدیرعامل منطقه آزادچابهار، فرمانداران چابهار و کنارک و دشتیاری قدردانی کرد و گفت: همه مسوولان زحمت می کشند و باید با هم فکری و تعامل کارها را پیش ببریم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/