براهویی : باید فعالیتهای مدارس بهصورت اقدامپژوهی و درسپژوهی باشد.
حسین برآهویی ظهر امروز در جلسه مدیران ابتدایی این شهرستان با بیان اینکه درسپژوهی مدارس را به کانونهای یادگیرنده تبدیل میکند، اظهار داشت: در همه برنامههای آموزش و پرورش کهنوج دانشآموز در مرکز و کیفیت در رأس آن قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت مقطع ابتدایی در آموزش گفت: بنیانیترین دوره آموزش مقطع ابتدایی است و آموزش ما باید در این دوره دارای قالب و چهارچوب مشخص باشد.
مدیر آموزش و پرورش کهنوج همچنین ارتقای مهارتهای یادگیری در مدارس را ضروری دانست و افزود: با توجه به رویکرد کلی کتابها که پژوهشمحور است باید فعالیتهای مدارس بهصورت اقدامپژوهی و درسپژوهی باشد.
وی با اشاره به شعار آموزش و پرورش کهنوج در سال تحصیلی جاری گفت: کیفیت و محتوای آموزش از مهمترین اهداف ما در مقطع ابتدایی است و ما سعی داریم علاوه بر داشتن محیطی شاداب در مدارس از آموزش با کیفیتی نیز برخوردار شویم.
* برگزاری آزمون سلامت روان و رفتاری در مدارس متوسطه اول
رئیسی کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کهنوج از برگزاری آزمون سلامت روان و رفتاری در مدارس متوسطه اول شهرستان بهصورت همزمان و هماهنگ خبر داد .
وی عنوان کرد: این آزمون در واقع نوعی نیازسنجی روانی و عاطفی است که هدف از برگزاری آن غربالگری دانشآموزان در حیطه ابعاد روانی،عاطفی، سازشی و تحصیلی است.
رئیسی اضافه کرد: این مجموعه از آزمونها با هدف پیشبرد انجام هدایت تحصیلی- شغلی دانشآموزان طراحی و اجرا میشود و بخش رغبتسنج این مجموعه حوزههای علاقهمندی و تمایل دانشآموزان را در حوزه فعالیتها، دانش و موضوعات شامل میشود.
وی ادامه داد: همچنین در بخش سلامت روان نیز به شاخصهای عاطفی، انگیزهای و رفتاری پرداخته شد.
کارشناس مشاوره آموزش و پرورش کهنوج در زمینه اهداف این آزمون خاطرنشان کرد: مهمترین هدف این آزمون که بر مبنای تجزیه و تحلیل قرار دارد ارتقای شاخصهای سلامت روان است که مهمترین شاخص بالا بردن سطح تابآوری دانشآموزان برای مقابله با ناملایمات و بحرانهای دوره نوجوانی است.
ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.