تاریخ انتشار:18 اردیبهشت 1395در 5:02 ب.ظ کد خبر:9843

لاریجانی:برخی کشور را دچار چالش کردند

لاریجانی در جمع اصولگرایان: به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون مجلس نیازی نداریم که به ما چیز یاد بدهند/برخی کشور را دچار چالش کردند رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم داشتن روحیه انقلابی در بین افراد به خصوص مسئولان گفت:‌ ما نیازی به گروه‌های سیاسی بیرون ...

لاریجانی در جمع اصولگرایان: به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون مجلس نیازی نداریم که به ما چیز یاد بدهند/برخی کشور را دچار چالش کردند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم داشتن روحیه انقلابی در بین افراد به خصوص مسئولان گفت:‌ ما نیازی به گروه‌های سیاسی بیرون نداریم که بخواهد خودشان را در مجلس بیاندازند، در مجلس افراد نخبه‌ای هستند و پس دیگر چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم؟

مکران:

علی لاریجانی بعد ازظهر امروز در جمع منتخبان مجلس دهم که در جلسه فراکسیون فراگیر شرکت کرده بودند به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش آفتاب، رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبنای کار ما قانون اساسی به خصوص اصل ولایت فقیه است گفت: این اصل را جزو پایدار انقلاب اسلامی و پیشرفت آن می دانیم چرا که در کوران حوادث بعد از انقلاب اگر ولایت فقیه نبود نمی‌توانستیم مشکلات را حل کنیم. در ابتدای پیروزی انقلاب با تدابیر امام (ره) توانستیم از بحران ها بیرون آییم و در جنگ هم با تدابیر ولایت فقیه پیروز شدیم و پایان جنگ هم با تدابیر ولایت فقیه به اتمام رسید بعد از امام (ره) نیز رهبر انقلاب توفان‌ها را حل کرد و با تدابیر ایشان اتفاقات مختلفی مدیریت شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمانی برادرمان سلیمانی فرمانده قدس به همراه دوستانی از وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای امنیت آمدند و آخرین وضعیت از گزارشات منطقه ارائه کردند. قرار شد خدمت رهبری رسیده و شرایط را توضیح دهیم که آن زمان آقا در مشهد بودند. همگی خدمت ایشان رسیدیم و شرایط را توضیح دادیم که وضع به گونه‌ای حاد بود که وقتی همه موارد را بیان کردیم ایشان پنج مورد را مطرح کردند که سرنوشت جنگ را عوض کرد. بعدها سید حسن نصرا لله برای من نقل کرد که وقتی نکات ایشان را متوجه شدند سرنوشت جنگ تغییر کرد. مسائل دیگری در داخل نیز با تدابیر ایشان حل شد که همه این موارد نشان می‌دهد که اصل ولایت فقیه رکن حکیمی در کنار دیگر قوانین اساسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبری فقیه، شجاع و با تجربه است که شاید یکی از افتخارات ما این است که چنین رهبری سکان انقلاب را به عهده گرفته است. رهبری که مسائل منطقه و بین‌الملل را می‌شناسد و همه جانبه‌نگر است. انصافا ایشان کشور را در بحران های داخلی خیلی خوب مدیریت کرده است و بسیاری از مسائل مهم کشور با تدابیر ایشان حل شد. بنابراین ما مسلک و رهبری ایشان را افتخاری برای خود می‌دانیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه منافع و موضوعات مربوط به امنیت کشور باید بر منافع شخصی و گروهی ارجحیت پیدا کند‌ گفت: ‌باید بر روی منافع و امنیت ملی تمرکز داشت چون این موارد دیگر جای چانه‌زنی ندارد. گروه‌هایی که توجه به این موضوعات ندارند کشور را دچار چالش کردند و این در اوایل انقلاب دیده می‌شد. گاهی این گروهها مرزهای منافع ملی را خوب تشخیص نمی دادند و با این موضوعات بازی می‌کردند.

وی افزود: در برابر منافع و امنیت ملی باید از مسائل و منافع خود گذشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه جریان های سیاسی بعد از انقلاب گفت:‌ اوایل انقلاب دسته بندی سیاسی نبود و همه گروه اصلاح‌طلب، اصولگرا، چپ و راست با یکدیگر یکی و در مقابل جریان مارکسیستی بودند. بعد از آن جریان چپ و راست با سبک و صبغه سیاسی شکل گرفت و بعد از مدتی گروه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب پدیدار شدند. در همان زمان رنگ‌ها و طیف‌بندی‌های دیگر اضافه شد و مقام معظم رهبری نیز در برهه ای فرمودند که مسأله من اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست بلکه انقلابی بودن است. یک زمانی ایشان فرمودند که اصولگرای اصلاح‌طلب است؛ بنابراین مهم انقلابی بودن و داشتن مسلک انقلابی است و مهم آن است که اساس روحیه انقلابی داشته باشید. از این رو تقسیم بندی‌ها در فضای سیاسی دردی از کشور دوا نمی‌کند و برای مجلس هم مفید نیست. برخی اصرار دارند که سایه این گروه‌های سیاسی بیرون را در مجلس بیندازند؛ حال مگر چقدر از آن‌ها بهره بردیم که سایه آن‌ها را در مجلس بیندازند؟ ما به گروه‌های سیاسی بیرون نیاز نداریم. ما به روحیه واقعی مکتبی انقلابی نیازمندیم که ربطی به این گروه‌های سیاسی بیرونی ندارد.

وی خطاب به منتخبان گفت: شما افراد نخبه هستید. پس چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم که به ما چیز یاد بدهند. شما افراد بالغ هستید و امروز در صحنه ایران مهم آن است که به این نتیجه برسیم که انقلاب حرکت ریشه‌ای و مبنایی است و روحیه انقلابی لازم است.

لاریجانی گفت:، برخی معتقدند با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکم شدن جمهوری اسلامی ایران انقلاب تمام شده است حال اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کالبدی از محتوای انقلاب اسلامی است؛ لذا فکر می کنم اگر این مبنا را در نظر بگیریم می‌توانیم موضوعات مهم را به زبان امروز بیان کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید براینکه چاره‌ای جز فراگیر کردن اقتصاد و دادن آن به مردم نداریم گفت: اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی باید مردمی شود، چون کشورهای همسایه ما به سرعت در حال پیشرفت هستند و باید ما با مردمی کردن اقتصاد و با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راه پیشرفت حرکت کنیم.

وی با انتقاد از اجرای ناقص سیاست‌های اصل ۴۴ گفت:‌ امروز گزارشی در مورد سهام عدالت داده شد، سهام عدالتی که در دست مردم نیست و دولتی اداره می‌شود قرار بود ظرف پنج سال به مردم داده شود ولی اکنون حساب ها دقیق نیست و به تعبیری ول شده است، باید با تکیه بر سیاست‌های اصل ۴۴ در جهت خصوصی سازی حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و استراتژی جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در چند دهه اخیر استراتژی عاقلانه ای در پیش گرفت و با حرکت در مسیری درست ظرفیت های جدیدی در منطقه ایجاد کرد. اکنون حزب الله یکی از بازیگران بزرگ خاورمیانه شده است و در عراق نیز مردم به سرنوشت خود حاکم هستند. این ظرفیتی است که باید از آن حفاظت و صیانت شود.

به گفته لاریجانی، سیاست ایران در حوزه بین‌المللی حمایت از مستضعفان به خصوص ملت فلسطین و مبارزه با استکبار است که این مبنای عملکرد انقلاب اسلامی است و باید زنده نگه داشته شود.از این جهت نباید تصور شود که آمریکایی ها که در موضوع هسته‌ای توافقی ایجاد کردند دست از مبارزه بر می‌دارند، این تفکر ساده انگاری است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی حمایت از مستضعفان و مبارزه با استکبار سه عنصر اساسی است که باید دنبال شود به موضوع اختصاص ناچیز بودجه های کشور و بخش عمرانی اشاره و اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد بودجه کشور برای امور جاری و کمتر از ده درصد برای امور عمرانی است. اکنون حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی کلنگ زده داریم که تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای آن اختصاص داده می‌شود که با این میزان سی سال طول می کشد که این پروژه ها به اتمام برسد. البته در دو سال اخیر دولت به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی روی کرده است که باید این کار انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم حل معضل بیکاری گفت:‌ باید حدودا در سال یک میلیون شغل ایجاد شود که برای این کار نرخ رشد بیکاری باید حدود ۱۲ درصد باشد که این طور نیست. از این رو اکنون وقتی است که باید در اجرای اصل ۴۴ تصمیم مهم گرفته شود و دولت واگذاری امور به بخش خصوصی را هر چه سریعتر انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات پیشروی کشور را قاچاق خواند و با مثبت خواندن اقدامات مبارزه با قاچاق در بخش صادرات غیرنفتی و پتروشیمی نیز گفت که در زمینه توریسم به خصوص توریسم زیارتی اقدامات های خوبی انجام شده است.

وی هم‌چنین با اشاره به وضعیت صندوق های بازنشستگی گفت که این صندوق ها ظرف ده سال آینده با معضل بزرگی مواجه می‌شوند چرا که اکنون بدهی دولت به صندوق ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است که این حجم از بدهی کم نیست.

وی با اشاره به مشکلات سیستم بانکی به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه مسأله هسته‌ای حل شده است اما گیرهای دیگری وجود دارد که به آن دلیل سرمایه گذار به کشور نمی آید. آن هم در کشوری با جمعیت ۸۰ میلیون نفر و آمادگی برای سرمایه‌گذاری باید مشکلات شناسایی شود تا سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری رغبت کند. چون اگر اقتصاد ما توانمند شود می‌توانیم در مسائل منطقه ای به اهدافمان برسیم کما اینکه برای توانمند سازی اقتصادی باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین به موضوع بحران تروریسم در منطقه اشاره و اظهار کرد: ظرف سه دهه گذشته جریان تروریستی از نظر کمی و کیفی رشد داشته است و استراتژی ما باید برقراری ارتباطات امنیتی و اطلاعاتی با کشورهای دیگر باشد البته که برخی کشورهای نزدیک نیز معضلات در منطقه خلق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این جلسات قبل از شروع رسمی مجلس دهم می‌تواند برای تبادل اطلاعات و آگاهی از وضعیت اقتصادی،‌امنیتی نظامی و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و … مفید باشد چون آنقدر پیچیدگی در منطقه وجود دارد که باید از آن آگاهی داشت.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/