تاریخ انتشار:09 آذر 1397در 10:16 ق.ظ کد خبر:18317

پرونده آموزش و پرورش هرمزگان بسته شد/ موسی دادی زاده مدیرکل شد

به گزارش مکران-موسی دادی زاده از مدتها قبل گزینه مورد توافق چهار نماینده استان هرمزگان بود که سرانجام با همراهی حجت الاسلام ذوالقدر نماینده شرق استان در مجلس با دیگر نمایندگان، انتصاب وی قطعی شد. با تصمیم جدی استاندار هرمزگان و وزارت آموزش و پرورش برای ...

به گزارش مکران-موسی دادی زاده از مدتها قبل گزینه مورد توافق چهار نماینده استان هرمزگان بود که سرانجام با همراهی حجت الاسلام ذوالقدر نماینده شرق استان در مجلس با دیگر نمایندگان، انتصاب وی قطعی شد.

با تصمیم جدی استاندار هرمزگان و وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف این مجموعه مهم و پیوستن ذوالقدر به انتصاب این چهره حامی دولت، مراسم معارفه وی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس و با حضور گسترده فرهنگیان، در سالن فجر شهرک گاز بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم معاون پارلمانی وزیرآموزش و پرورش گفت:امید داریم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد توجه مقام معظم رهبری و از سیاست های کلی نظام نیز می باشد توسط مدیران استانی به نحو صحیح و مطلوب اجرا شود و موجب افزایش تحرک و تحول در استان گردد.

امیرعلی نعمت اللهی در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: عرصه تعلیم و تربیت امانتی است که وزیر آموزش و پرورش در اختیار موسی دادی‌زاده در استان هرمزگان قرار داده است.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، انتخاب موسی دادی‌زاده را نتیجه تلاش وی در عرصه تعلیم و تربیت استان و اعتماد وزیر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم که مدیرکل جدید در راستای اعتلای آموزش و پرورش استان هرمزگان و تحول در شاخص‌های مختلف حرکت کند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توان بومی استان هرمزگان برای تصدی پست‌های مدیریتی در این حوزه از تاکیدات وزیر آموزش و پرورش است و شخص وزیر بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان اهتمام دارد.

نعمت الهی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش باید به سند توسعه تحول بنیادین توجه شود و شاهد پیشتازی استان هرمزگان در اجرای این سند توسعه ای باشیم.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بتوانیم در سه سال باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید، شاهد تحولات بنیادی زیادی در آموزش و پرورش شاهد باشیم، به گونه‌ای که این تحولات به صورت ملموس احساس شود.

نعمت اللهی، پیشرفت استان هرمزگان در حوزه‌های مختلف را چشمگیر عنوان‌کرد و افزود: این استان نسبت به گذشته بسیار متحول شده و پیشرفت کرده است و باید در همه حوزه‌ها برای اثرگذاری بیشتر هرمزگان تلاش شود.

نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان نیز در توصیه به مدیران استانی و کشوری در بخش از سخنان خود گفت: آموزش و پرورش نهادی مقدس و پاک است و نباید درگیر مسائل سیاسی شود.

وی افزود: درگیر کردن این مجموعه در مسائل حاشیه ای آن را از اهداف عالی خود که همانا تعلیم و تعلم است دور می کند.

نعیم آبادی عنوان کرد:وظایف آموزش و پرورش مشخص است و مدیران این مجموعه باید به دوهدف از پیش تعیین شده یعنی “آموزش” و ” پرورش” توجه کنند و در راستای تحقق این دو اصل فعالیت داشته باشند.

امام جمعه بندرعباس گفت: انقلاب ما انقلاب جناحی نیست و آموزش و پرورش وظیفه دارد این اصل را حفظ کند و آن را به نسل های بعدی منتقل کند و آموزه های قرآنی را نیز در آن بگنجاند تا موجب هدایت علمی و عملی کسانی باشد که توسط آموزش و پرورش تربیت می شوند.

وی در انتقاد از برخی مسائل اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد شاهد خروج از مسیر اصلی توسط برخی از مدیران و صاحب منسب ها هستیم؛ لذا به آن ها توصیه داریم که از این مسیر خارج نشوند و به وظایف اصلی خود که به آن ها محول شده است بپردازند.

نعیم آبادی در انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: اگر وضعیت اقتصادی ما بعضا دچار مشکل می شود به این دلیل است که به آموزش و تعلیم توجه نداشته ایم.

وی درپایان گفت: آموزش و پرورش باید نیروهای متعصب و انقلابی تربیت کند که زیر باز ذلت اقتصادی نروند و جلو بیگانه گردن کج نکنند. اگر ما با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم در سطوح مختلف باید برای جبران آن ها دست به دامن آموزش و پرورش شویم. لذا باید برای جلوگیری از آسیب پذیری آموزش و پرورش، دانشگاه و اقتصاد از سیاست زدگی در این مجامع جلوگیری بعمل آوریم.

استاندار هرمزگان گفت: نباید یک مدیر به دنبال انتصاب رفیق، جناح یا دسته‌ای باشد بلکه باید تنها کاردانی، توانمندی و صداقت را سرلوحه امور و انتخاب افراد قرار داد.

فریدون همتی نیز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، افزود: خوشبختانه نتایج تلاش دانش هاشمی پور و تیم مدیریتی‌اش ظرف سالیان گذشته به‌خوبی مشهود است و امروز شاهد رشد اساسی در حوزه آموزش‌وپرورش هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز آموزش‌وپرورش هرمزگان در مسیر رشد و تعالی قرارگرفته و به‌خوبی زمینه‌ساز تربیت نخبگان فردا را فراهم کرده است، تصریح کرد: اما باید بدانیم این موضوع کافی نیست و مدیرکل جدید باید جهش بزرگ‌تری را رقم بزند زیرا تحول در آموزش‌وپرورش شروع‌شده اما کافی نیست.

همتی با اشاره به اینکه تربیت انسان‌های جامعه‌پذیر، وطن‌دوست، استقلال‌طلب و پایبند آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی امری مهم و حیاتی است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهیم که در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد باید انسان‌های مسئولیت‌پذیر پرورش یابند.

وی با بیان اینکه از آموزش‌وپرورش می‌توان به سایر بخش‌ها رفت و حتی وزیر و نماینده مجلس شد اما فردی از نهادی دیگر نمی‌تواند به آموزش‌وپرورش برود و بر صندلی معلمی تکیه زند، اضافه کرد: دادی زاده باید در مسیر درست قرار بگیرد و تنها شایسته‌سالاری را ملاک امور خود قرار دهد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر بر این مبنا مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش بر شایسته‌سالاری باشد حمایت بنده را خواهد داشت و در غیر این صورت هیچ حمایتی نخواهم کرد، اظهار کرد: نباید مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش در مسیر سیاسی و جناح‌بازی گام بردارد وگرنه این حوزه مهم با آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌شود.

همتی با بیان اینکه نباید یک مدیر به دنبال رفیق، جناح یا دسته‌ای باشد بلکه باید تنها کاردانی، توانمندی و صداقت را سرلوحه امور و انتخاب افراد قرار داد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد این استقبال گسترده و غیرقابل‌تصور هستیم به مدد کارنامه و خدمت صادقانه دادی زاده بوده و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به گردن من مسئول حق‌دارند و خطاب به مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش اعلام می‌کنم حتی اگر من استاندار فردی را سفارش کردم، شما تنها بر مبنای شایسته‌سالاری مدیری را منصوب کن و تنها از سایر مدیران مشورت بگیر!

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دست مدیرکل آموزش‌وپرورش را باز می‌گذارم و بنده و مجمع نمایندگان استان در مجلس حامی‌اش هستیم، تصریح کرد: تمامی افرادی که به‌عنوان نامزد تصدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان معرفی شدند همگی بر روی انتخاب دادی زاده اصرار داشتند و این نشان‌دهنده عملکرد مثبت توأم با صادقت وی بوده و امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت مدارس تخریبی هرمزگان گفت: با توجه به برگزاری جلسات مختلف و تصمیم‌گیری نهایی، نتیجه بر آن شد تا یک‌صد مدرسه با حمایت بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان و یک‌صد مدرسه توسط نوسازی مدارس تا مهر سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد و این موضوع می‌تواند کمک بزرگی به وضعیت مدارس استان هرمزگان و روند نوسازی آن کند.مدیرکل جدید از تبعیض ها جلوگیری کند.

شیخ امینی رییس مجتمع دینی سلطان العلمای بندرلنگه نیز بیان کرد: مدیرکل جدید از تبعیض ها جلوگیری کند و اجازه ندهد سرمایه های انسانی ما از بین بروند بخاطر سو برداشت ها و سو استفاده های احتمالی.

وی گفت: عدالت جویی و عدالت محوری و برای اینکه وحدت جوامع اسلامی و انقلابی حفظ شود لازم است شایسته سالاری در بدنه آموزش و پرورش ایجاد شود.

امینی اظهار داشت: تبعیض باعث ریزش صفوف می شود لذا از همه مدیران استانی و ملی می خواهیم جلو این مورد را بگیرند.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن تبریک به خاطر انتساب موسی دادی زاده به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش گفت: پایه و اساس هر اجتماعی نیروی انسانی است و موتور محرکه برای تولید این نیروها آموزش و پرورش است.

وی افزود: کسی نمی تواند منکر اثر گذاری آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی باشد؛ لذا باید همه برای اعتلای این مجموعه در عمل برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشیم.

احمد مرادی نیز گفت: کسی حق ندارد جایگاه معلم و آموزش و پرورش را مصادره کند. کسی که در این جایگاه قرار دارد باید برای حل مشکلات مردم و حوزه آموزش و پرورش تلاش کند.

صندلی مدیریت به سایرین می رسد لذا باید از زمان بهترین استفاده کنیم. مدیر آموزش و پروش باید پاسخگوی معلمان، دانش آموزان و راضی کردن خداوند متعال باشد.

وی در پایان گفت وام دار کسی نیستم و از اعمال فشار نیز استفاده نخواهم کرد و اجازه اعمال نفوذ نیز بر سایرین بر آموزش و پرورش را نیز نمی دهم.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان نیز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، افزود: خدا را شکر می‌گویم که توفیق خدمت بر جامعه‌ای داشتم که خود را همواره خادم و خدمتگزارشان می‌دانم.

دانش هاشمی پور با بیان اینکه در این مدت تکریم مردم را همواره وظیفه خود می‌دانستم، اظهار کرد: تلاش کردم فضایی را ایجاد کنم که همواره فرهنگیان با آرامش به کار و وظیفه اصلی خود بپردازند و از دغدغه‌هایشان بکاهم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد محیط شاد در مدارس سبب ایجاد امید و انگیزه در بین دانش آموزان و ساختن یک مدیر توانمند در آینده می‌شود، تصریح کرد: فرهنگیان هرمزگان جامعه شریفی هستند که همواره پایبند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان با بیان اینکه شادی دبیران و فرهنگیان و افتخارآفرینی دانش آموزان هرمزگانی صحنه‌های بسیار لذت بخشی را برایم رقم زد، افزود: امکانات محدود بود اما تمامی تلاش خود را به کاربستم تا بتوانم گامی بلند در جهت توسعه بخش آموزش‌وپرورش استان هرمزگان بردارم.

وی تمرکز خود را بر مناطق کمتر توسعه‌یافته دانست و عنوان کرد: سعی کردم عمده‌ترین فعالیت‌ها را براساس اهداف سند تحول بنیادین قرار دهم.

هاشمی پور رصد فرصت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها را از اساسی‌ترین امور روزانه‌اش اعلام کرد و گفت: اگر در این مدت به موفقیتی دست‌یافتیم به‌واسطه کارگروهی و همراهی جامعه فرهنگیان استان هرمزگان بوده است.

مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش هرمزگان در پایان گفت: انتصاب شایسته موسی دادی زاده، برادر، همکار و همراه همیشگی‌ام به‌واقع انتخاب درستی بود و ازاین‌پس هر کمکی از دستانم بربیاید برای تعالی و رشد آموزش‌وپرورش هرمزگان انجام خواهم داد.

مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش هرمزگان هم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان، افزود: از اعتماد وزیر آموزش‌وپرورش که این مسئولین سنگین را بر دوش بنده قرار داد، سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم جواب حسن نظر نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، استاندار و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس را با عملکردم بدهم.

موسی دادی زاده با بیان اینکه به‌ندرت اتفاق افتاده است که تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس بر سر یک فرد برای تصدی یک اداره کل به توافق برسند، خاطرنشان کرد: این موضوع وظیفه‌ام را سنگین‌تر کرده است و امیدوارم در سایه حمایت تمامی مسئولین بتوانم قدمی برای توسعه آموزش‌وپرورش هرمزگان بردارم.

وی با اشاره به اینکه از علمای شیعه و سنی که با پیام‌ها و حضورشان باعث خوشحالی‌ام شدند، تشکر می‌کنم، اضافه کرد: این حضور سبب افزایش انگیزه وتوانم برای تداوم خدمتم می‌شود و امیدوارم بتوانم در تقویت وحدت شیعه و سنی بیش‌ازپیش تلاش کنم.

دادی زاده در پایان با تقدیر از زحمات دانش هاشمی پور در مدت خدمتش در آموزش‌وپرورش هرمزگان، بیان کرد: اگر به موفقیتی در این مدت دست پیداکرده‌ایم به‌واسطه مدیریت وی و حمایت‌هایش بوده است و امیدوارم ازاین‌پس بتوانیم این مسیر را باقدرت و انگیزه بیشتر ادامه دهیم.

عکس و خبر: محمدرضا قنبرپور

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/