تاریخ انتشار:20 مهر 1402در 10:19 ق.ظ کد خبر:30147

بانوی قهرمان بازی‌های آسیایی با اختلاف کم در جایگاه سوم ایستاد

 هدیه کاظمی بانوی قهرمان تیم ملی قایقرانی بزرگسالان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین با اختلاف ناچیزی به مدال برنز این مسابقات دست یافت. به گزارش پایگاه خبری مکران، کاظمی نماینده کشورمان در ادامه آخرین روز از مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی که روز ...

 هدیه کاظمی بانوی قهرمان تیم ملی قایقرانی بزرگسالان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو چین با اختلاف ناچیزی به مدال برنز این مسابقات دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری مکران، کاظمی نماینده کشورمان در ادامه آخرین روز از مسابقات فینال قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های آسیایی که روز سه‌شنبه یازدهم مهرماه رقابت‌های کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر برگزار شد، در این ماده و در رقابت با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند با ثبت زمان ۲:۰۰.۶۳ و با اختلاف ناچیز نسبت به حریف سنگاپوری به جایگاه سومی رضایت داد.

وی نخستین مدال آور تاریخ قایقرانی آبهای آرام بانوان ایران در آسیا در سال ۲۰۱۳ در ازبکستان در ماده کایاک ۵۰۰ متر را در کارنامه ورزشی خود دارد که توانسته بود در این مسابقات برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی کشور در ماده کایاک تک نفره ۵۰۰ متر مدال نقره را کسب کند.

این ورزشکار که اکنون حدود ۱۵ سال است عضو تیم ملی قایقرانی ایران بوده و در رشته کایاک فعالیت می‌کند، تاکنون مدال‌های رنگارنگی را در مسابقات مختلف بین‌المللی و جهانی برای استان هرمزگان و کشورمان به ارمغان آورده است.

از ۶ سالگی پا به عرصه ورزش گذاشتم

این بانوی قهرمان جهان و آسیا در گفت وگویی تلفنی به خبرنگار ایرنا گفت: هدیه کاظمی، متولد ۱۴ تیر ۱۳۷۳ و عضو تیم ملی قایقرانی بزرگسالان ایران هستم که ورود به عرصه ورزش را از سال ۱۳۷۹ و در ۶ سالگی با رشته شنا آغاز کردم و تا سال ۱۳۸۷ نیز عضو تیم شنای استان هرمزگان بودم.

کاظمی، ابراز کرد: به پیشنهاد مربی خود در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ قایقرانی با کایاک را آغاز کردم و در اردیبهشت سال آینده (۱۳۸۷) برای نخستین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدم که تا به امروز نیز عضو ثابت تیم ملی آبهای آرام هستم.

ملی پوش کایاک اظهار کرد: در بهمن سال ۱۳۹۳ مقطع کارشناسی رشته علوم ورزش را در دانشگاه تهران شروع کردم و در سال ۱۳۹۸ نیز پس از پایان آن مقطع، کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی ورزشی در همان دانشگاه را آغاز کرده و در سال ۱۴۰۱ نیز دانش‌آموخته (فارغ‌التحصیل) شدم و اکنون مدارک مربیگری متعددی از جمله شنا، قایقرانی، بدنسازی و اسکی روی آب دارم.

وی با قدردانی از همکاری مسوولان، حمایت اداره‌ کل ورزش و جوانان استان و به‌ ویژه پیگیری شرکت فولاد هرمزگان و همچنین تشویق و انگیزه خانواده برای رفتن به مسابقات آسیایی گفت: به دنبال موفقیت و پیشرفت هستم و اعتمادی که در خانواده قایقرانی است باعث می‌شود حرکت رو به جلو داشته باشیم.

درگیر بیماری بودم/فدراسیون با رفتنم به مسابقات هانگژو موافقت کرد

این قهرمان کایاک جهان و آسیا که روزهای سخت و پر تنشی را به دلیل بیماری و تمرین نکردن تا قبل از برگزاری مسابقات را تحمل کرده است، تصریح کرد: هرچند ۲ هفته ای قبل از شروع بازی های آسیایی هانگژو درگیر بیماری بودم اما این مانع حضورم در مسابقات نشد و خدا را شکر برای شرکت در این مسابقات از روحیه بالایی برخوردار بودم و انگیزه حضور داشتم.

کاظمی گفت: بعد از بازگشت از مسابقات جاکارتای اندونزی به کشور ۲ هفته ای بیمار بودم و پیش از آن نیز به دلیل اینکه پنج سالی در اردو بودم، استراحت نداشتم و از آنجایی که این مسابقات حساس و سنگین حداقل به یکماه تمرینات فشرده نیاز داشت، آنگونه که باید نتوانستم خودم را برای حضور در این مسابقات آماده کنم.

این بانوی ورزشکار یادآور شد: یک ماه آخر برای تمرین در مسابقات حیاتی و مهم بود اما نتوانستم تمرین کنم و حتی فدراسیون قایقرانی از ورزشکاران تست گرفت تا نفرات دیگری که از سطح رقابتی برتر و بهتر هستند را جایگزین بنده برای اعزام به مسابقات کند.

وی اظهار کرد: تست هم گرفته شد اما بازهم بهترین نفر برای شرکت در مسابقات بودم و با فاصله زیاد از بقیه حتی جلوتر و بهتر بودم و اینگونه شد که فدراسیون برای حضورم رضایت داد.

نماینده کشورمان در مسابقات آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو ادامه داد: مسابقات المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی در جهان است که هر ورزشکاری آرزوی شرکت در آن را دارد اما ورزشکاران باید از مراحل و امتحان های مختلف بگذرند تا در نهایت برترین‌ها، آماده ترین ها و بهترین‌های ورزشی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی گفت: هر کشوری نیز در تلاش است که بهترین ورزشکاران را برای گرفتن مدال به این مسابقات که متفاوت و سنگین تر از مسابقات قهرمانی آسیایی است، انتخاب و اعزام کند تا رنگ مدال‌های کشور را بالا ببرد.

سعی داشتم مدال مسابقات جاکارتا را حفظ کنم

این بانوی قهرمان جهان و آسیا یادآورشد: سعی داشتم حداقل مدال نقره مسابقات جاکارتا اندونزی را در هانگژو چین نیز حفظ کنم و یا حتی اینکه به مدال طلا برسم اما از آنجایی که امسال ورزشکاران و رقبای قدری در این مسابقات شرکت داشتند، مدال برنز را کسب کردم که خدا را شکر می‌گویم.

کاظمی با اشاره به اینکه سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود، یادآورشد: امسال با حریفانی از چین، هند، کره، سنگاپور، ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و تایلند در رقابت بودم که مسلط تر از قبل به این مسابقات آماده بودند.

وی ابراز کرد: ارزیابی ام پیش از سفر به بازی‌های آسیایی هانگژو کسب نتیجه عالی بود که در نهایت با اختلاف ناچیز نسبت به حریف سنگاپوری خود به نشان دست یافتم.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که رقیبان قدرتمندی در بازی‌های آسیایی داشته و هر ورزشکاری نیز می‌خواهد به مدال طلا برسد، تاکید کرد: هیچ مسابقه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و تمام ورزشکاران برای بهترین نتیجه می‌روند؛ من و هم تیمی‌هایم نیز به دنبال گرفتن نتیجه عالی بودیم.

وی گفت: سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی قایقرانی آب‌های آرام آسیا در پاتایا تایلند موفق شدم یک مدال طلا و یک نقره در ماده ۵۰۰ مترکایاک یک نفره و ۲نفره و یک مدال طلا و نقره در ماده ۲۰۰کایاک یک نفره و ۲نفره کسب کنم که کسب این مدال‌ها برای شروع مسیر موفقیت در بازی‌های آسیایی چین و المپیک پاریس بوده است.

پاروزن هرمزگانی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام افزود: موفقیت تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام در پاتایا تایلند نشانه پیشرفت تیم ملی است.

وی که در سال ۱۳۹۸ نیز در رقابت های انتخابی تیم ملی آب‌های آرام بانوان به منظور حضور در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در سه رده سنی بزرگسالان، زیر ۲۳ سال و جوانان در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران و در ۲ بخش کایاک و کانو در ماده های ۵۰۰ و ۲۰۰ متر برگزار شد، در رشته کایاک در ماده ۵۰۰ متر بزرگسالان موفق به کسب مقام نخست و در ماده ۲۰۰ نفر نایب قهرمان شد، گفت: با درخشش در این رقابت‌ها جواز حضور در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کردم.

نخستین مدال طلای خود را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۱ تهران کسب کردم

این بانوی مدال آور آسیا که از بهمن ۸۷ رشته قایقرانی را آغاز و از اردیبهشت سال ۸۸ به تیم ملی دعوت شد، گفت: در مسابقات قهرمانی آسیایی سال (۲۰۱۱) که در تهران برگزار شد، برای نخستین بار مدال طلای کایاک ۲ نفره ۱۰۰۰ متر و مدال برنز کایاک چهار نفره ۵۰۰ متر را کسب کردم.

وی ادامه داد: به دلیل سن پایینم و همچنین تمرینات مستمر تیم ملی برای مسابقات پیش رو پس از یک سال وقفه توانستم عضو ثابت تیم ملی شوم و بعد از آن در تورنمنت جهانی سال ۲۰۱۲ قبل از المپیک لندن، برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم سه مدال طلا در رده سنی زیر ۲۳ سال کسب کنم و پس ‌از آن برای نخستین بار در مسابقات کاپ آزاد جهانی توانستم مقام هفتم و هشتم را به دست آوردم.

کاظمی با اشاره به اینکه در تمرینات و مسابقات هر چه در توان است، می‌گذاریم، اضافه کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز در مسابقات آسیایی ازبکستان توانستم برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران در بخش بانوان در مسافت المپیکی مقام نقره را به دست آورم؛ البته یک مقام برنز نیز به دست آوردم.

قهرمان بازی‌های آسیایی با بیان اینکه در مسابقات چین توانستم همان مدال نقره چهار سال پیش را تکرار کنم، افزود: در رده بزرگسالان در مسافت المپیکی در تک‌نفره و در قایق ۲ نفره برای نخستین بار در تاریخ قایقرانی ایران توانستم به مدال طلا دست پیدا کنیم؛ ۲ مدال برنز نیز در قایق‌های چهار نفره در مسافت‌های ۱۰۰۰ متر و ۲۰۰ متر به دست آوردم.

ملی پوش کایاک ایران در خصوص جزئیات مدال‌های کسب شده یادآور شد: مدال طلای کایاک ۲ نفره ۵۰۰ متر در مسابقات قهرمانی آسیا (ایران ۲۰۱۱)، مدال طلا یک‌نفره ۵۰۰ متر و طلای یک نفره ۲۰۰ متر در مسابقات تورنمنت جهانی (آلمان ۲۰۱۲)، مدال برنز کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر و نقره کایاک یک نفره ۵۰۰ متر در مسابقات قهرمانی آسیا (ازبکستان ۲۰۱۳) از دیگر موفقیت‌های این قهرمان جهانی و آسیایی است.

این بانوی ورزشکار ملی گفت: مدال نقره کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر در بازی‌های آسیایی اندونزی (۲۰۱۸)، مدال طلا کایاک ۲ نفره ۲۰۰ متر، مدال نقره کایاک یک نفره ۵۰۰ متر، مدال برنز در کایاک چهار نفره ۱۰۰۰ متر و مدال برنز در کایاک چهار نفره ۲۰۰ متر در مسابقات قهرمانی آسیا (چین ۲۰۱۸) در کارنامه ورزشی خود دارم.

کاظمی ادامه داد: مدال طلا کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر، مدال طلا کایاک یک‌نفره ۲۰۰متر، مدال نقره کایاک ۲ نفره ۵۰۰ متر و مدال نقره کایاک ۲ نفره ۲۰۰ متر در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند ۲۰۲۲)، به دست آوردم.

وی گفت: در مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان (۲۰۲۳) آلمان نیز یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران بودم؛ در کایاک ۲۰۰ و ۱۰۰۰ متر به فینال (A) و در کایاک ۵۰۰ متر هم به فینال (B) صعود کردم که کسب این موفقیت‌ها در سطح جهانی موجب شد تا انگیزه‌ام برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو دو چندان شود.

رشته قایقرانی در استان هرمزگان از جمله رشته‌های پرطرفدار است و استعدادهای بسیاری نیز در این بخش وجود دارد که در صورت حمایت بیشتر مسوولان می‌توان شاهد درخشش شمار بیشتری از این استعدادها در عرصه‌های ملی و بین المللی شد.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/