تاریخ انتشار:08 بهمن 1402در 8:26 ب.ظ کد خبر:31822

اقدامات خُرد و کلان دولت سیزدهم در حوزه عمرانیِ هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری مکران، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در مجموع پنج‌هزار و ۶۳۶ پروژه به ارزش افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ همت در ۱۶ حوزه مختلف در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که به اذعان بسیاری از کارشناسان و بزرگان طوایف، ...

به گزارش پایگاه خبری مکران، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، در مجموع پنج‌هزار و ۶۳۶ پروژه به ارزش افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ همت در ۱۶ حوزه مختلف در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که به اذعان بسیاری از کارشناسان و بزرگان طوایف، با انجام این اقدامات، چهره استان متحول شده است.

محمد مرودی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در همین راستا، بیان کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم پنج‌هزار و ۱۵۱ پروژه در بخش دولتی و خصوصی با هزینه‌ای افزون‌بر یکهزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در استان هرمزگان افتتاح و ۴۸۵ پروژه با اعتباری افزون‌بر ۲۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی شده است.

گزارش اقدامات عمرانی دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف استان به شرح زیر است؛

حوزه درمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اقدامات دولت مردمی که در حوزه درمان استان اتفاق افتاد، در واقع بهره‌برداری از یکهزار و ۲۹۵ تخت بیمارستانی در قالب ۲ بیمارستان و یک بلوک زایمانی از ابتدای دولت تاکنون بوده است.

مرودی یادآور شد: ۱۹۰ مرکز بهداشتی خدمات روستایی شامل مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت، خانه بهداشت و آزمایشگاه و آموزشگاه از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در این حوزه کشیده شده است؛ با این رقم سرانه تخت‌های بیمارستانی استان افزایش یافته و به شاخص‌های استاندارد نزدیک‌تر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۹۵۵ تخت بیمارستانی نیز در هرمزگان در دست ساخت است که طی مدت ۱۲ ماه آینده در قالب سه بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و تحویل مردم عزیز می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: همچنین ۱۲ هزار میلیارد ریال منابع به بخش درمان هرمزگان از محل مسئولیت‌های اجتماعی و خیران بابت اصلاح و تجهیز مراکز درمانی تخصیص یافته است.

مرودی اضافه کرد: یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان، ایجاد رشته و جذب دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بوده که با پیگیری‌های مستمر استاندار و سایر مدیران و نمایندگان، دانشکده پزشکی در شهرهای میناب و بندرلنگه تاسیس شد و بنابراین اتفاق بزرگی را در استان شاهد هستیم.

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: پروژه در حال ساخت دانشکده دندانپزشکی بندرعباس با پیشرفت ۴۰ درصد، ساخت، تکمیل و تجهیز بیمارستان پیراپزشکی بندرعباس، ساخت، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۴۰ واحدی مجموعه محل اقامت متخصصان در استان، ارتقا و توسعه آزمایشگاه‌های بخش‌های موجود با ارزش افزون‌بر پنج هزار میلیارد ریال، راه‌اندازی سه مرکز ام .آر .آی تا پایان سال ۱۴۰۲ و پیگیری و راه‌اندازی ۲ مرکز ام .آر. آی دیگر، راه‌اندازی سه مرکز ناباروری در سطح استان و ۱۵۵ پروژه عمرانی در دست ساخت در حوزه بهداشت و درمان با قابلیت اتمام در سال ۱۴۰۳ از دیگر اقدامات شاخص درمانی در استان است.

بخش مسکن

رتبه نخست کشور در تامین زمین برای طرح ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان یادآور شد: در حوزه مسکن هرمزگان نیز در تامین زمین مورد نیاز، ۲۱ درصد از برنامه چهار ساله مازاد اراضی در اختیار مردم قرار داده شده است و این استان رتبه نخست کشور در بخش تامین زمین را برای ساخت مسکن نهضت ملی داشته است.

مرودی افزود: همچنین استان هرمزگان با عملیات اجرایی ۶۲ هزار واحد شهری و روستایی معادل ۹۴ درصد، از برنامه جلوتر بوده که در ساخت مسکن و تامین زمین نیز این استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز کرد: تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در بافت فرسوده هرمزگان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، توافق قرار داد ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با صنایع و همچنین ۵۹ هزار و ۸۹۰ پروانه مسکن در این خصوص صادر شده است که معادل ۹۱ درصد برنامه چهار ساله است.تحویل ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در بافت فرسوده هرمزگان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، توافق قرار داد ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با صنایع و همچنین ۵۹ هزار و ۸۹۰ پروانه مسکن در این خصوص صادر شده است که معادل ۹۱ درصد برنامه چهار ساله است.

مرودی از دیگر اقدامات شاخص در حوزه مسکن را احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، تدوین برنامه عملیاتی اقدام مشترک در شهرهای دارای ناکارآمد هدف مصوب، آغاز عملیات بازگشایی و اجرای یک معبر در سطح محلات هدف در هر شهرستان، بازگشایی معبر در ۹ محله هدف در ۹ شهر و اجرای ۳۱ پروژه بازآفرینی و اجرای طرح ویژه در اسلام آباد بندرعباس برشمرد.

ایجاد شهرهای ساحلی جدید در ۲۷ نقطه در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان

معاون استاندار هرمزگان تصریح کرد: ایجاد شهرهای ساحلی جدید در ۲۷ نقطه در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان، استعدادیابی در ۱۰ نقطه ساحلی خلیج‌فارس و سواحل مَکُران برای شهرهای جدید، امکان سنجی و مکان‌یابی پنج شهر جدید، تهیه طرح‌های جامع برای سه شهر جدید و مطالعه و امکان سنجی ایجاد شهر جدید خلیج‌فارس در اراضی مستعد ساحلی بندرعباس با رویکرد سکونت‌گاهی در مقایس حوزه، از دیگر اقدامات شاخص حوزه مسکن در استان است.

حوزه راه

مرودی، همچنین به اقدامات شاخص دولت در حوزه راه استان اشاره و اظهار کرد: تکمیل آسفالت راه‌های روستایی به‌طول ۴۱۶ کیلومتر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بازگشایی مسیرهای ارتباطی راه‌های روستاهای استان به‌طول ۸۸۳ کیلومتر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، شروع عملیات بازگشایی مسیر ۱۵۵ روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، شروع عملیات اجرایی ۱۳ پُل بزرگ مقیاس در محورهای مواصلاتی استان و بهره‌برداری از پنج پُل بزرگ در سطح استان از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

وی، شروع عملیات احداث سه باب پاسگاه پلیس راه، بازسازی یک مرکز پلیس در محور مواصلاتی، شروع عملیات اجرایی احداث ۶ باند راهداری در استان و سه باند راهداری در شهرستان بشاگرد، نصب و راه‌اندازی ۳۴ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی شامل ۱۱ سامانه دوربین تصویری، ۲۲ سامانه تردد شمار و یک سامانه توزین در حال حرکت، روکش آسفالت به‌طول ۹۷۰ کیلومتر در محورهای مواصلاتی، تعریض و بهسازی ۶۶ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان و تکمیل ۹۴ کیلومتر تعریض و بهسازی تا پایان دولت را از دیگر اقدامات حوزه راه استان هرمزگان عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شروع عملیات اجرایی حذف و اصلاح ۵۴ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان از دیگر اقدامات شاخص در حوزه راه است که استاندار دستور اکیدی از محل مولدسازی برای اصلاح و آشکارسازی محلات پرخطر در جاده‌ها داشت که با انجام این اقدامات ما تلفات انسانی در سطح جاده ها را کمتر خواهیم داشت.

حوزه آموزش و پرورش

مرودی با اشاره به اقدات دولت در حوزه آموزش و پرورش، اضافه کرد: اقدامات شاخص در حوزه آموزش و پرورش هرمزگان نیز شامل تکمیل و بهره‌برداری از ۴۱۶ پروژه در قالب یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس و ۱۶۵ پروژه آموزشی در قالب ۸۸۱ کلاس درس در حال اجرا، راه‌اندازی ۲۸ هنرستان جوار صنایع و کارخانه و همچنین برنامه‌ریزی و اخذ راه‌اندازی دانشکده شیمی، نفت و مواد است.

وی گفت: باتوجه به اینکه یکی از دغدغه‌های جذب نیرو در استان و صنایع در بحث شیمی بود، که با حضور استاندار، نشست‌های زیادی برگزار شد که به فضل خداوند این کمبود در استان جبران خواهد شد.

مرودی ابراز کرد: همچنین از دیگر اقدامات شاخص این حوزه ایجاد آزمایشگاه‌های پیشرفته در دبیرستان‌های استان شامل فیزیک، زیست، زمین شناسی و نانو، راه‌اندازی مدرسه مجازی ملی ایرانیان، راه‌اندازی پردیس علوم و فنون دریایی و رشته‌های جدید دریایی در دانشگاه امیرکبیر بندرعباس است.

حوزه آب و فاضلاب

معاون عمرانی استاندار هرمزگان همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را ازجمله اقدامات شاخص استان در حوزه آب عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های مردم و استاندار بوده و هم‌اکنون با پیشرفت حدود ۵۰ درصد این کار در ۲ فاز در حال انجام است.

وی یادآور شد: عقد قرارداد نیز با اعتباری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال از محل فروش پساب انجام شده است که بدون حتی یک ریال از اعتبارات دولتی این کار با سرعت در حال انجام است و امیدواریم در موعد مقرر و در همین دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مرودی یادآور شد: رشد هشت درصدی جمعیت شهری و روستایی برخوردار از آب آشامیدنی، تکمیل مُدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر میناب، آبرسانی به ۲۳۱ روستا و ۶ شهر با جمعیت تحت پوشش ۲۶۳ هزار و ۹۸۴ نفر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، افزایش تولید آب در جزایر هرمز، تنب بزرگ، قشم و بوموسی و همچنین برنامه‌ریزی جهت افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها با احداث هفت آب شیرین‌کن به ظرفیت ۲۲ هزار مترمکعب از ۴۲ درصد فعلی به ۵۱ درصد از دیگر اقدامات حوزه آب استان هرمزگان بوده است.

این مقام مسئول، افزایش ۴۰ درصدی تولید آب در جزیره قشم از ۲۵ هزار مترمکعب به ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز، راه‌اندازی تصفیه خانه آب بشاگرد به ظرفیت ۱۸۴ لیتر در ثانیه، افزایش آبرسانی به شهرهای بستک و جناح از ظرفیت آب‌شیرین کن چارَک به ظرفیت هشت هزار مترمکعب، آبرسانی به ۱۱۰ روستا با جمعیت ۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر با همکاری قرارگاه ماموریت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

حوزه گاز رسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، به اقدامات شاخص در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان استان‌های آخر در حوزه گازرسانی به مناطق خود بودند که با تلاش‌های مضاعف و کارهای شبانه روزی انجام شده، در حال حاضر تعداد شهرهای دارای زیرساخت گاز در استان از ۹ شهر به ۱۴ شهر و تعداد روستاهای دارای زیرساخت گاز از ۴۳ به ۷۸ روستا افزایش یافته است.

وی بیان کرد: شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ شهر و ۱۵۱ روستا، افزایش ۲۳ درصدی حوزه گاز طبیعی در استان، اجرای ۲ هزار و ۲۳۹ کیلومتر خط انتقال، تغذیه و شبکه طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، افزایش میزان تولید خطوط انتقال گاز از یک‌هزار و ۹۲۵ کیلومتر به چهارهزار و ۲۴۷ کیلومتر سطح استان، افزایش انشعابات نصب شده در سطح استان از ۳۲ هزار و ۶۱۶ انشعاب به ۵۷ هزار و ۶۹۶ انشعاب، جایگزینی حدود ۲۶۲ هزار و ۵۲۰ مترمکعب گاز طبیعی با سایر سوخت‌ها از ابتدای دولت تاکنون و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای گازرسانی به بیش از یک‌هزار و ۲۴۱ صنعت در سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات شاخص استان در حوزه گازرسانی است.

منابع طبیعی و آبخیزداری

مرودی، اقدامات شاخص در منابع طبیعی هرمزگان را عملیاتی کردن ۱۰۰ درصد کاداستر منابع طبیعی به مساحت ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، اخذ ۱۰۰ فقره سند حریم ۶۰ متری در تثبیت مالکیت دولت، اجرای ۱۱۵ سازه آبخیزداری با حجم آبگیری ۱۰ میلیون و ۳۰۰ مترمکعب، افتتاح ۵۰ سازه افتتاح سازه آبخیزداری، مردمی‌سازی و کاشت پنج میلیون اصله نهال حرا از سال ۱۴۰۰ تاکنون و تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در راستای پویش ملی مردمی یک میلیارد درخت در سال‌جاری برشمرد.

حوزه ورزش

معاون استاندار هرمزگان اقدامات ورزشی در سطح استان را شامل افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴۱ پروژه ورزشی در سطح استان، افزایش چهار درصدی فضاهای سرپوشیده ورزشی و ۳۳ درصد فضاهای ورزشی روباز و افزایش سرانه ورزشی از ۷۴ به ۸۴ مترمربع ذکر کرد.

حوزه ارتباطات و فناوری

مرودی اضافه کرد: اقدامات شاخص استان هرمزگان در حوزه ارتباطات و فناوری نیز اتصال ۲۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار برای نخستین بار به شبکه ملی اطلاعات با جمعیت ۶۸ هزار و ۵۱۸ نفر است.

وی ادامه داد: اتصال جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به فیبرنوری از طریق دریا به‌طول ۱۴۰ کیلومتر، آغاز طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بوموسی، بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ، چارک، کیش، پارسیان، بستک، سیریک، جاسک و میناب، افزایش تعداد سایت‌های (فایو جی) از یک به ۵۵ سایت و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح استان از اقدامات شاخصی بوده در حوزه ارتباطات و فناوری استان اتفاق افتاده است.

حوزه برق

معاون استاندار هرمزگان همچنین به اقدامات شاخص دولت در حوزه برق اشاره کرد و گفت: در این مدتِ فعالیت دولت سیزدهم ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع به میزان یک‌هزار و ۶۹۸ کیلوولت آمپر، طول خطوط انتقال و فوق توزیع به میزان ۱۵۰ کیلومتر مدار و همچنین ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع تا پایان دولت سیزدهم به میزان یک‌هزار و ۳۲۵ مگابایت آمپر افزایش یافته است.

مرودی ادامه داد: همچنین برنامه افزایش خطوط انتقال و فوق توزیع تا پایان دولت سیزدهم به میزان ۱۷۸ کیلومتر مدار، احداث شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف به‌طول یکهزار و ۲۳۵ کیلومتر، احداث پست‌های هوایی و زمینی توزیع به تعداد یکهزار و ۸۲۰ دستگاه و ظرفیت ۲۵۵ مگاولت آمپر ، تعویض یکهزار کیلومتر سیم‌های مسی و پایه‌های فرسوده به کابل خودنگهدار، احداث نیروگاه برق لارک به ظرفیت سه مگاوات آمپر، خرید و راه‌اندازی پنج دستگاه مولد برق در جزایر، اصلاح شبکه‌های فشار متوسط، ضعیف و فرسوده جزایر به طول ۱۶ کیلومتر و پست‌های توزیع برق فرسوده در دستورکار است.

حوزه محیط زیست

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در حوزه محیط زیست نیز یک اتفاق بسیار خوب و نادر صورت گرفته است که آن اخذ حق آلایندگی صنایع بود که برای نخستین بار از صنایع آلاینده استان همجوار گرفته شد؛ در واقع هیچ مسئول و یا ارگانی نمی‌توانست این مشکل را به راحتی حل کند اما این مهم در سطح استان اتفاق افتاد.

مرودی گفت: تعیین تکلیف ۲۵ روستا در حریم تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده، ایجاد نخستین سایت ویژه پسماندهای خطرناک، افزایش ۲ برابری آزمایشگاه محیط زیست استان از پنج دستگاه به ۱۰ دستگاه و همچنین افزایش تعداد محیط بانی از ۹ پاسگاه به ۱۶ پاسگاه در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده حوزه محیط زیست استان است.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/