کد خبر : 34884
دیدگاه‌ها برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هرمزگان بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 7 ژوئن 2024 - 15:44

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هرمزگان

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان خبرداد و گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد ریال خدمت به کودکان زیر ۷ سال در این بیمارستان ها ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان خبرداد و گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد ریال خدمت به کودکان زیر ۷ سال در این بیمارستان ها ارائه شده است.
به گزارش پایگاه خبری مکران، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: از اواخر سال گذشته درمان رایگان کودکان زیر هفت سال مکرراً مطرح و نهایتاً هم از حدود اسفندماه به اجرا گذاشته شد تا والدین این کودکان به شرط برخورداری از بیمه پایه، در روند درمان دلبندشان، رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند و با خیالی آسوده از بابت هزینه‌ها، مراحل درمانی را طی کنند.وی افزود: درمجموع درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با استناد به بند الف ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، صورت گرفت و طبق آن همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر ۷ سال، به استثنای داروهای سرپایی در مراکز دولتی دانشگاهی رایگان شد.جاودان گفت: پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال، این طرح در بیمارستان های دولتی استان اجرایی شد.وی افزود: در فروردین‌ماه سال جاری، تعداد ۶هزار و ۱۹۹ بیمار در بیمارستان های ، کودکان، شریعتی، شهید محمدی، بستک، پارسیان، جاسک، حاجی آباد ، بندرخمیر، بندرلنگه، سیریک، قشم، میناب، بستری و مشمول این طرح شده‌اند. هزینه درمان این کودکان، رایگان محاسبه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: همچنین در اردیبهشت‌ماه سال جاری، تعداد ۱۰هزار و ۷۷۹ بیمار زیر ۷ سال در بیمارستان های گفته شده، بستری شده‌اند که هزینه خدمات درمانی برای این دوماه بیش از ۱۶ میلیارد ریال بوده است.جاودان تاکید کرد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلف‌اند صددرصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی شامل معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری و توان‌بخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی را پرداخت کنند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: خدمات تخصصی، فوق‌تخصصی و تنوع حضور اساتید برجسته در بیمارستان کودکان، باعث شده این مرکز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز درمان کودکان در جنوب کشور تلقی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.