کد خبر : 45156
دیدگاه‌ها برای تامین برق پایدار با نصب دو دیزل‌ژنراتور با توان بالا در ایستگاه‌های راه آهن منطقه هرمزگان بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 آگوست 2025 - 9:28

تامین برق پایدار با نصب دو دیزل‌ژنراتور با توان بالا در ایستگاه‌های راه آهن منطقه هرمزگان

تامین برق پایدار با نصب دو دیزل‌ژنراتور با توان بالا در ایستگاه‌های راه آهن منطقه هرمزگان

برای حل مشکل قطعی مکرر برق، دو دستگاه دیزل‌ژنراتور با توان بالا با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال در ایستگاه‌های راه‌آهن انشعاب بندرعباس و سیرجان نصب و راه‌اندازی شد. این اقدام حیاتی با هدف تضمین تامین برق اضطراری برای سوختگیری دیزل‌ها و سیستم‌های آتش‌نشانی انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری مکران، راه‌آهن هرمزگان

برای حل مشکل قطعی مکرر برق، دو دستگاه دیزل‌ژنراتور با توان بالا با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال در ایستگاه‌های راه‌آهن انشعاب بندرعباس و سیرجان نصب و راه‌اندازی شد. این اقدام حیاتی با هدف تضمین تامین برق اضطراری برای سوختگیری دیزل‌ها و سیستم‌های آتش‌نشانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری مکران، راه‌آهن هرمزگان برای مقابله با چالش‌های ناشی از قطعی‌های مکرر برق، دو دستگاه دیزل‌ژنراتور جدید را در ایستگاه‌های ریلی انشعاب بندرعباس و سیرجان نصب و راه‌اندازی کرده است. این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۱۶ میلیارد ریالی توسط شرکت بناگستر کرانه به ثمر رسیده و با هدف افزایش پایداری عملیاتی و ایمنی در یکی از حساس‌ترین قطب‌های ریلی کشور انجام شده است.

علیرضا نصیری برازنده، مدیر کل راه‌آهن هرمزگان، در این باره گفت: «یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما، تامین برق پایدار برای فرآیندهای حیاتی ایستگاه‌ها بود. با توجه به قطعی‌های مکرر برق شهری، تامین برق مورد نیاز برای سوخت‌رسانی به دیزل‌ها و همچنین سیستم‌های آتش‌نشانی با اختلال مواجه می‌شد. این وضعیت می‌توانست منجر به توقف فعالیت‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ایمنی عملیات شود.»

هر یک از این دو دستگاه دیزل‌ژنراتور دارای توان نامی ۲۷۵ و ۲۲۰ کیلوولت‌آمپر است و به یک تابلوی برق با ظرفیت ۱۶۰ کیلووات مجهز شده‌اند. این تابلو وظیفه کنترل، حفاظت و توزیع دقیق بار مصرفی را در زمان اضطرار بر عهده دارد.

نصیری افزود: «با نصب این تجهیزات، در صورت قطع برق شهری، فرآیند سوخت‌رسانی به دیزل‌ها بدون وقفه ادامه پیدا می کند. همچنین سیستم‌های آتش‌نشانی همیشه آماده به کار خواهند بود تا در صورت نیاز به سرعت عمل کنند و امنیت ایستگاه را حفظ نمایند.

وی افزود این پروژه در ایستگاه انشعاب بندرعباس، که یکی از بزرگترین و حساس‌ترین ایستگاه‌های ریلی کشور است، و همچنین ایستگاه تشکیلاتی سیرجان به بهره‌برداری رسید.»

این اقدام در هفته دولت و با هدف افزایش توانمندی‌های زیرساختی و تضمین پایداری عملیات ریلی در جنوب کشور انجام شده و گامی مهم در جهت بهبود کیفیت خدمات و افزایش ایمنی در شبکه ریلی هرمزگان به شمار می‌رود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.