هشدار هواشناسی سطح زرد در هرمزگان؛ وزش باد و احتمال گردوخاک در شرق استان

اداره کل هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح زرد شماره ۳۸ اعلام کرد: از صبح روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۴ تا ظهر دوشنبه ۱۴ مهرماه، بخشهایی از استان بهویژه مناطق شرقی و مرکزی درگیر وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی با سرعتی نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهند شد که احتمال بروز گردوخاک را
اداره کل هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح زرد شماره ۳۸ اعلام کرد: از صبح روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۴ تا ظهر دوشنبه ۱۴ مهرماه، بخشهایی از استان بهویژه مناطق شرقی و مرکزی درگیر وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی با سرعتی نزدیک به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهند شد که احتمال بروز گردوخاک را بهویژه در ساعات صبح تا ظهر به همراه دارد.
به گزارش پایگاه خبری مکران؛ بر اساس این هشدار، شهرستانهای میناب، رودان، سیریک، جاسک و بندرعباس بیشتر تحت تأثیر این شرایط جوی قرار خواهند گرفت. وزش باد شدید میتواند منجر به کاهش کیفیت هوا و بروز خسارتهای احتمالی به سازههای سبک شود.
هواشناسی هرمزگان در توصیههای خود بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در زمان وقوع گردوخاک، استفاده از ماسک در هنگام آلودگی هوا، محافظت از پوشش گلخانهها و محصولات کشاورزی و رعایت احتیاط در فعالیتهای عمرانی و تردد جادهای به سمت استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان تأکید کرده است.
این هشدار در سطح زرد صادر شده که به معنای احتمال بروز خسارت یا خسارت نقطهای در برخی مناطق است.
برای دریافت جزئیات بیشتر و اطلاع از آخرین وضعیت جوی میتوان به پایگاه اینترنتی سازمان هواشناسی کشور به نشانی www.irimo.ir مراجعه کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰