تاریخ انتشار:01 بهمن 1394در 8:58 ب.ظ کد خبر:8645

رئیس جمهور در جمع مجریان انتخابات؛مجلس خانه ملت است؛ نه خانه یک جناح

جمع مجریان انتخابات؛ مجلس خانه ملت است؛ نه خانه یک جناح همانطور که رهبری فرمودند، مر قانون باید عمل شود، نه مر سلیقه و از وزرای کشور و اطلاعات خواسته‌ام مجدانه با شورای نگهبان همکاری و رایزنی کنند. ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید ...

جمع مجریان انتخابات؛
مجلس خانه ملت است؛ نه خانه یک جناح
همانطور که رهبری فرمودند، مر قانون باید عمل شود، نه مر سلیقه و از وزرای کشور و اطلاعات خواسته‌ام مجدانه با شورای نگهبان همکاری و رایزنی کنند. ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید داریم که در بررسی صلاحیت‌ها، باید مر قانون ملاک عمل باشد و نه مر سلیقه.

رئیس جمهوری انتخابات را آزمایش الهی برای همگان دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین کار دولت یازدهم در سیاست داخلی، انتخابات قانونمند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند است و همه باید تلاش کنند، نظر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پر شور همه ملت عملی شود.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، صبح پنجشنبه در همایش استانداران، معاونان و مدیران کل سیاسی و انتخابات و فرمانداران سراسر کشور گفت: باید در این انتخابات، بی‌طرفی، عدم مداخله، اجرای مر قانون، امنیت کامل، رقابتی سالم و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتخاباتی پرشور و با نشاط، به نمایش گذاشته شود.

بگذاریم خانه ملت آیینه واقعی ملت باشد

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید بگذاریم خانه ملت آینه ملت باشد، اظهار کرد: مجلس خانه ملت است؛ نه خانه یک جناح، و دولت طرفدار جناح و حزب و کاندیدای خاصی نیست و با این وضعیت جهانی، باید بهترین‌ها به مجلس بروند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: همان طور که رهبری فرمودند، مر قانون باید عمل شود، نه مر سلیقه و از وزرای کشور و اطلاعات خواسته‌ام مجدانه با شورای نگهبان همکاری و رایزنی کنند.

رئیس‌ جمهوری در ادامه افزود: این روز‌ها زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات است و البته باید همه کاندیدا‌ها به دین و آیین خود متعهد و ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه باشند؛ اما آیا همه التزام آنان باید به همین مسائل باشد؛ پس محیط زیست، صنعت، توسعه، رفع رکود، بیکاری و رونق اقتصادی چه می‌شود؟

در بررسی صلاحیت‌ها باید مر قانون ملاک باشد، نه مر سلیقه

رئیس‌ جمهوری با طرح این پرسش که آیا امیرالمؤمنین علی (ع) هم زمانی که می‌خواستند حاکم و فرمانداری تعیین کنند، فقط به نماز شب خواندن، حضور او در نماز جماعت، پرداخت زکات و امثال این‌ها توجه می‌کردند و یا توانمندی، کاربلدی، مدیریت و فهم او از جامعه را نیز ملاک عمل قرار می‌دادند؟ اظهار کرد: اگر فقط عبادت و ایمان ملاک بود، چه کسی از قنبر در کنار امیرالمؤمنین (ع) بر‌تر بود؟ چرا حضرت علی (ع) او را فرماندار نکردند؟

روحانی تصریح کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) علاوه بر این ویژگی‌ها، کارآمدی و سیاستمدار بودن افراد را نیز ملاک قرار می‌داد و حالا اگر آن فرد جایی اشتباه هم می‌کرد، حضرت او را مورد عتاب قرار می‌دادند.

رئیس‌ جمهوری با طرح این سؤال که چرا آدرس غلط به مردم می‌دهیم و فقط التزام به دو اصل را ملاک قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: میزان الحراره‌های انتخاباتی باید درست کار کند. در شرایط امروز منطقه، سیاست پیچیده جهانی و معضلات پیچیده پیش روی کشور، که اداره امور را سخت‌تر از همیشه کرده است، ما باید بهترین‌ها را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

روحانی گفت: ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری تأکید داریم که در بررسی صلاحیت‌ها باید مر قانون ملاک عمل باشد و نه مر سلیقه.

مجلس خانه ملت است؛ نه خانه یک جناح

آیا باید جناحی با هواداران ۱۰ میلیون نفری را نادیده بگیریم؟

رئیس‌ جمهوری که سخنانش با تشویق حاضرین حمایت و تایید می‌شد، ادامه داد: قانون اساسی برای یهودیان، زرتشتیان و آشوریان و ارمنی‌های کشورمان که جمعیت قابل توجهی هم ندارند، حق برخورداری از نماینده قائل شده که این هم خیلی خوب است، اما اکنون آیا ما باید یک جناحی در کشور را که جمعیت خود و هوادارانش به چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، نادیده بگیریم؟ آیا باید قانون اساسی را این گونه تفسیر و اجرا کنیم؟

روحانی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی نامش خانه ملت است نه خانه یک جناح؛ بگذاریم خانه ملت آینه واقعی ملت باشد و متعلق به همه مردم. البته که در این میان جناح‌ها و احزاب مختلف باید بهترین‌ها را به مردم معرفی کنند و باید بر امر انتخابات هم نظارت بشود، اما معیار در همه این مراحل باید فقط قانون باشد.

رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: نکته مهم بعدی آن است که باید بدانیم اداره کشور متعلق و در اختیار مردم است؛ صاحب و ولی‌نعمت کشور و ما مردم هستند و هیچ مقامی در این کشور بدون رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم مشروعیت ندارد. اگر این مهم را قبول داریم، که البته هم همه قبول دارند و تصریح قانون اساسی نیز به این است، پس باید بدانیم که کار بسیار بزرگی در پیش رو داریم.

احراز صلاحیت واقعی، متعلق به مردم است

روحانی با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی در انتخابات هفتم اسفند، به نمایش در خواهد آمد، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود و مردم ناامید نشوند. بگذاریم همه مردم پای صندوق‌های رأی بیایند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه اگر قرار است یک جناح در انتخابات حضور داشته باشد و یک جناح نه، دیگر به چه دلیل انتخابات برگزار می‌کنیم، خاطر نشان کرد: همه باید برای ایجاد فضایی رقابتی و امیدآفرین تلاش کنیم تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات باشیم چرا که این کشور متعلق به همه است و همه بخش‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها باید بتوانند نمایندگان خودشان را در خانه ملت داشته باشند.

روحانی تأکید کرد: احراز صلاحیت واقعی، متعلق به مردم است و این ملت بزرگ است که پای صندوق رأی آن کسی را که بهتر و اصلح است، برمی‌گزیند. البته در همه جای دنیا سیستم‌های نظارتی و فیلترهایی وجود دارد که بیشتر در ساختار خود احزاب آن کشور‌ها تعبیه شده و احزاب برای حیثیت خودشان و اقبال عمومی کشور، سعی می‌کنند بهترین‌ها را در معرض انتخاب مردم قرار داده و به نهادهای تصمیم‌گیری و اداره کشور‌هایشان بفرستند.

رئیس‌ جمهوری گفت: البته در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وضع به این شکل نیست و قانون اساسی ما اداره کشور را به سمت سیستم حزبی نبرده است که می‌توانیم در آینده درباره این موضوع اندیشه کنیم، اما امروز باید با همین قانون اساسی، کار را به بهترین شیوه به پیش ببریم.

از وزرا خواسته‌ام که با شورای نگهبان همکاری و تعامل کنند

روحانی با اشاره به اینکه وظایف و اختیارات بخش‌های اجرایی و نظارتی در انتخابات در قانون اساسی و قوانین موضوعه مشخص شده است، افزود: گاهی این مرز‌ها به هم خیلی نزدیک شده و گاهی نیز مخلوط می‌شوند و لذا باید خیلی دقت کنیم. به نظرم بهترین راه، گفت‌وگو، مذاکره و مشورت است و از وزرای کشور و اطلاعات خواسته‌ام که کامل با شورای نگهبان همکاری و تعامل کنند و رایزنی‌های خودمان را استمرار می‌دهیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به اینکه به معاون اول خود نیز مأموریت داده است در این زمینه رایزنی کند، اظهار کرد: امیدوارم همان طور که همیشه با خردورزی و ایمان به خدا کار‌ها را به پیش برده‌ایم از این عرصه نیز با موفقیت عبور کنیم. قرار نیست ما دین خودمان را برای نماینده شدن دیگران بفروشیم. ما می‌خواهیم اخلاق اسلامی در همه عرصه‌ها حاکم باشد و کسی دیگران را تخریب نکرده و آبروی کسی را نریزد.

روحانی تصریح کرد: دولت قانونی و طبیعی در انتخابات بی‌طرف است و تلاش خود را متمرکز و وقف اجرای قانون اساسی و قوانین موضوعه می‌کند و مصراً از همه همکاران دولت می‌خواهم تلاش خود را برای عدم مداخله و موفقیت در این آزمایش الهی به کار بگیرند و اجرای مر قانون اساسی را سرلوحه خود قرار دهند تا انتخاباتی سالم، رقابتی، پرشور و بانشاط در امنیت کامل برگزار کنیم.

بدون استثنا به همه اهداف اصلی در مذاکرات دست یافتیم

روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام پرشکوه پیروزی ملت عزیز ایران در پرونده پیچیده هسته‌ای و دستیابی به حقوق ملت بزرگ این سرزمین پس از فراز و نشیب دوازده ساله و مذاکرات نفس‌گیر۳۰ ماهه گفت: باید از فضای بوجود آمده، به نحو شایسته‌ای بهره برداری شود. موفقیت ملت ایران در این پرونده، یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نه تنها ایران اسلامی بلکه همه کشورهای در حال توسعه در برابر قدرت‌های بزرگ بود.

رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: با لغو قطعنامه‌های ضد ایرانی، ما تقریباً بدون استثنا به همه اهداف اصلی در مذاکرات هسته‌ای دست یافتیم.

روحانی با بیان اینکه بار‌ها به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تأکید داشتم که لغو قطعنامه‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و برداشته شدن تحریم‌ها، خط قرمز مذاکرات هسته‌ای است، اظهار کرد: باید در این مسأله مهم ملی و بین‌المللی همه اهداف بلند و اصلی که سرنوشت ملت به آن گره خورده بود حل و فصل می‌شد و این کار بزرگ نیازمند افرادی بود که تجربه و تخصص کافی و سابقه این امر را داشته باشند و زبان بین‌المللی و حقوقی را بفهمند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به دستاوردهای بزرگ در برنامه جامع اقدام مشترک همچون ادامه غنی‌سازی، تحقیق و توسعه، تعطیل نشدن مراکز غنی‌سازی فردو، تکمیل رآکتور آب سنگین اراک به صورت مدرن‌تر و تبادل مواد هسته‌ای در بازار بین‌المللی، تصریح کرد: امروز بعد از ۳۰ ماه مذاکراتی بسیار سخت و پرمسوولیت که حتی ۳ بار تا دستور قطع مذاکره نیز پیش رفتیم، این مذاکرات به نتیجه رسید و بی‌تردید دعا و حمایت مردم، لطف پروردگار و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری از پایه‌های اصلی موفقیت و پیروزی بود.

مذاکره کنندگان خارجی بار‌ها به استقبال مردم اذعان کردند

روحانی با بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا ماشین موفقیت در مسیر درست و مناسب قرار گیرد، گفت: اگر در این ۳۰ ماه مذاکره، آرامش اقتصادی به هم می‌خورد، حتی اندکی ناامنی در کشور بروز می‌کرد، مردم به طور گسترده در مراسم ۲۲ بهمن و یا عاشورا شرکت نمی‌کردند و یا مسئولین در استان‌ها با استقبال مردمی مواجه نمی‌شدند، در این مذاکرات موفق نمی‌شدیم.

روحانی ادامه داد: طرف‌های خارجی مذاکره‌کننده هسته‌ای در طول مذاکرات بار‌ها به استقبال مردمی از کاروان تدبیر و امید در سفرهای استانی و حمایت مردم، اذعان کردند.

رئیس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه همه آحاد جامعه در این کار بزرگ ملی شریک بودند، گفت: بسیار مهم است که وقتی فردی در صف مقدم اقدام می‌کند، چگونه حمایت شود. نمی‌توان در میدان مسابقه در کنار میدان بایستیم و به جای حمایت از تیم ملی، از برخی نکات ایراد بگیریم.

روحانی با اشاره به اینکه باید در یک کار بزرگ مسئولین، گذشت و سعه‌صدر زیاد داشته باشند تا دچار مشکل نشویم، تصریح کرد: بحمدالله با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، همه قطعنامه‌ها لغو و پرونده گذشته هسته‌ای دوازده ساله موسوم به PMD بسته شد و این امر برای کسی که از همه زوایای حقوقی و فنی مذاکرات آگاه باشد، بسیار قابل توجه بوده است.

گاهی تردید‌ها اینقدر زیاد می‌شد که مجبور بودم به تنهایی دفاع کنم

رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز نیروگاه هسته‌ای نطنز فعال است، اما با دیروز متفاوت است، تأکید کرد: نطنز در گذشته از دید طرف‌های غربی کاری بر خلاف شورای امنیت سازمان ملل بود و غنی‌سازی در آن کاری غیرقانونی دانسته می‌شد، اما امروز از دید همه آن‌ها، ادامه فعالیت در نطنز قانونی است. خرید و فروش مواد غنی سازی و حمایت‌های فنی و امنیتی آژانس نیز بخشی از این دستاورد‌هاست.

روحانی به رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و از جمله پذیرش جهانی فعالیت مرکز فردو را از بعد بین‌المللی و حقوقی بسیار مهم خواند و گفت: از همه این‌ها گذشته مسأله رفع تحریم‌هاست که امیدوارم فرصتی برای ثبت جزئیات آن در تاریخ فراهم شود. گاهی حتی پیش می‌آمد که در میان خودمان هم من مجبور بودم به تنهایی از این ایده که می‌توان همه تحریم‌های مربوط به هسته‌ای را رفع کرد، دفاع کنم که البته این تردید نزد دوستان خیلی بیراه نبود چرا که طرف ما کشورهای قدرتمند جهان بودند که به زیاده‌خواهی شهره‌اند.

همان طور که کم‌فروشی حرام است، کم نشان دادن نعمت نیز حرام است

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اکنون شاهد آن هستیم که تمامی تحریم‌های بانکی، بیمه، کشتیرانی، نفتی و غیره که در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران وضع شده بود، رفع شده‌اند، افزود: دستیابی به این توافق کاری بسیار بزرگ و نعمتی ارزنده است که شایسته قدردانی است و باید بدانیم که اگر شکر نعمت به جا نیاوریم، نعمت از دست ما خواهد رفت.

روحانی دستاورد توافق هسته‌ای را نه متعلق به حزب و جناحی خاص بلکه متعلق به همه ملت دانست و اظهارداشت: این نعمتی بزرگ از جانب خدا برای مردم عزیز ماست و همه باید آگاه باشیم که همانطور که کم‌فروشی حرام است، کم نشان دادن نعمت نیز حرام و موجب زایل شدن نعمت خواهد بود.

روحانی تصریح کرد: در پی توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، موانع متعددی که بر سر راه و فعالیت کارآفرینان وجود داشت، برطرف شده و اکنون همگان باید برای تحقق رشد ۸ درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم تلاش کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهوری، وزیر کشور با بیان اینکه همه دوازده هزار نفر ثبت نام کننده فهم، انگیزه سیاسی و دغدغه کشور داشته و به امید نقش آفرینی وارد عرصه انتخابات شده‌اند، گفت: برای توسعه، پیشرفت و تحقق عدالت نیازمند حضور همه آحاد جامعه و سیاسیون کشور هستیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه تعامل مثبت بین وزارت کشور با همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه شورای نگهبان تاکنون نتایج مثبت داشته است، ادامه داد: روند اقدامات بخش‌های اجرایی انتخابات، نشانگر رفتار عادلانه مبتنی بر اجرای قانون است.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/