تاریخ انتشار:16 بهمن 1394در 12:10 ب.ظ کد خبر:8729

نشست صمیمی اهالی رسانه سرزمین ارتَ با قاضی القضات

در نشست صمیمی اهالی رسانه و خبری جنوب کرمان با مدیر کل دادگستری،دادستان مرکز کرمان و حوزه قضایی جیرفت باید و نبایدهای انتخاباتی مطرح شد. به گزارش مکران به نقل از هلیل:یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان بعد از ظهر امروز پانزدهم بهمن ماه در ...

در نشست صمیمی اهالی رسانه و خبری جنوب کرمان با مدیر کل دادگستری،دادستان مرکز کرمان و حوزه قضایی جیرفت باید و نبایدهای انتخاباتی مطرح شد.

به گزارش مکران به نقل از هلیل:یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان بعد از ظهر امروز پانزدهم بهمن ماه در سفر به جیرفت به همراه  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در جلسه شورای تامین،جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی ،نشست با کاندیدای احتمالی مجلس شورای اسلامی و نهایتا” در جمع اهالی رسانه جنوب کرمان  شرکت کرد و ضمن تشریح وظایف رسانه ها در تشویق حضور حداکثری به بایدهای و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب افزود:جای دارد یاد و خاطره حضرت امام رهبر کبیر انقلاب و شهدای انقلاب را گرامی بداریم زیرا که سربلندی ایران اسلامی در سایه این دو مهم محقق شده است.

موحد  ضمن اشاره به نقش رسانه ها در امر مهم برگزاری انتخابات و بیان انتظارات و توقعات دستگاه قضایی را  از اصحاب رسانه در این مقطع حساس خواستار شد .

وی ادامه داد:واقیعت مطلب این است در جامعه  امروزی  این باور همگانی وجودر دارد  که توسعه و رشد فرهنگ عمومی در همه ابعاد جامعه  محصول تلاش، همت ، کوشش و اقدامات اصحاب رسانه است و این کارکرد در رسانه ها در عرصه  جهانه مطرح است اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی به خاطر ویژگیهایی که جود دارد و ویژگیهایی  که جمهوری اسلامی در منطقه برخورداراست کارکرد رسانه ها به طور برجسته تر مطرح است .

رئیس کل دادگستری استان کرمان سهم رسانه های  دیداری،شنیداری، مکتوب و مجازی  را  در ارتقاع فرهنگ عمومی، دانش و شعور سیاسی مردم ایران مثبت ارزیابی کرد و گفت:نقش رسانه ها  در عرصه انتخابات بی نظیر و بی بدیل است و این مطلب اذعان بسیاری از کارشناسان حوزه فرهنگ و رسانه است.

وی اظهارداشت: با تلاش  اصحاب رسانه و اهالی قلم است که ملت فهیم و انقلابی ایران  به سطح بالایی از درک و شعور سیاسی رسیده است که کمتر کشوری در دنیار وجود دارد که از این رشد سیاسی برخور دار باشد  و حساسیت ، با بصریت و با عقلانیت بالایی از منافع ملی دفاع می کنند.

موحد با بیان این مطلب که”همین فهم ودرک سیاسی مردم است که امروز بهترین سازه کار برای برگزاری یک انتخابات پر شور و با حضور حداکثری است” و افزود:  انتخابات موجب استحکام ، ماندگاری و پایداری نظام است.

وی در ادامه ی توضیحاتش افزود: پیروزی انقلاب  ، استقرار و دوام نظام بر سه پایه ی  اسلامی بودن نظام، مردمی  بودن نظام و داشتن  رهبری حکیم و فرزانه به عنوان یک فقیه جامع الاشرایط استوار است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان با تشریح  سه اصل موثر بر دوام  انقلاب  خاطر نشان کرد:مردمی بودن نظام یعنی در بستر انتخابات ،مردم پشتیبانی و وفاداری خود را به انقلاب، نظام و آرمان های مقدس رهبر کبیر انقلاب اعلام می دارند و همین حضور و پشتوانه مردمی است که جایگاه ایران اسلامی را در دنیا به عنوان  یک نظام سیاسی موفق و الگو تثبیت می نماید و آنها را متقاعد می سازد که برای دستیابی به چنین نظام سیاسی و مردمسالاری دینی  تلاش و مجاهدت نمایند.

وی با برشمردن انتظارات  از رسانه ها بیان داشت:همگان این انتظار را از اصحاب رسانه   در سطح ملی ، استانی و منطقه ای دارند که با توجه به اینکه دو انتخابات بسیار مهم وسرنوشت ساز را در پیش رو داریم یعنی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در هفتم اسفند سالجاری با حضور پر شور و بانشاط برگزار می شود رسانه ها به رسالت خود همانند ادوار گذشته عمل کنند.

موحد رسانه های استان کرمان را نجیب توصیف کرد که عقلانی عمل می کنند و توضیح داد:همیشه تاکید شده است که ما نجیب ترین و عقلانی ترین رسانه های جمعی را در استان کرمان داریم  و اهالی رسانه در همه مقاطع با درک مسئولیت خطیر خود در استان کرمان در همه عرصه ها باشایستگی از عهده رسالت دینی و ملی خود برآمده اند.

وی در ادامه بیان انتظاراتش از اهالی رسانه افزود:انتظار ما این است که  رسانه ها  بر اساس منویات و رهنمودهای رهبری در این دو انتخابات سرنوشت ساز مشارکت نمایند وفرمایشات معظم له را  نصب العین قرار داده و در تبلیغات انتخاباتی حول بیانات  ایشان قلم بزنند  و حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب  به اهالی رسانه گفت: توجه داشته باشید که بایستی در عرصه انتخابات باگزارشات و القاحات بیگانگان و معاندان هوشیارانه برخورد کرده و به آنها اعتماد نکنید.

وی با تاکید بر این مطلب که”با هوشیاری و توکل بر خدا ، نقاط قوت کشور و دستآوردهای نظام  را بیان و مراقبت کنید که مطالب مخالف مصالح نظام و عمومی را  در بین جامعه منتشر نشود”تصریح کرد: در  کنار آنچه بیان شد  قانون محوری ، ترویج و توصیه قانونگرایی در فرآیند  برگزاری انتخابات را به طور جدی مورد توجه قرار دهید  ضمن اینکه خود در حوزه فعالیت های انتخاباتی در چهار چوب قانون حرکت می کنید  تمامی اشخاص  دخیل در امر انتخابات  را توصیه به قانونمداری و پرهیزاز قانونگریزی بنمایید.

این مقام ارشاد قضایی در استان کرمان بیان داشت:انتظار می رود رسانه های جمعی در این ایام بخش اعظم ظرفیت خود را معطوف به رشد و آگاهی عمومی در زمینه اهمیت انتخابات و مشارکت مردم در آن بنمایند.

,وی مقابله  با بداخلاقی های انتخاباتی را از رسانه ها  خواستار شد و افزود:با تبلیغات ضد ارزشی و بداخلاقی های انتخاباتی به طور جدی مقابله کنید  و اصول و ارزش های اخلاقی را مبنای کار خود قرار بدهید و تاکید می کنم در تبلیغات انتخاباتی ادبیادت صادقانه ، فاخر و در عین حال جذاب را بکار ببرید.

وی تصریح کرد:در ادامه باز لازم است به این نکته اشاره کنم بدون استفاده ازالفاظ و تعابیر غیراخلاقی مطالب شورانگیز و جذاب را برای مردم منتشر سازید.

موحد از رسانه ها خواست تا اینکه درفضای انتخابات ادبیات امیدوار کننده و با جهت گیری تقویت نظم و آرامش عمومی را دنبال کنند و افزود:رسانه ها  مراقبت کنند از فضاسازیهای کاذب و التهابات سیاسی که مضر به حال مردم و جامعه است پپرهیز نمایند.

وی پرهیز جدی رسانه ها را  ازنگاه  کاسکارانه  به انتخابات مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت:ازرسانه ها  انتظار است که به انتخابات به عنوان یک فرصت تجاری  کاسبکارانه به انتخابات  نگاه نکنند  بلکه پرداختن به انتخابات و تبلیغات به عنوان یک وظیفه ملی و تکلیف اجتماعی مورد عنایت قرار بگیرد  ومراقب باشید  سیاه نمایی ها وتبلیغات مسموم در رسانه های شما انعکاس پیدا نکند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان احترام به  دستآوردهای نظام را توسط رسانه ها مورد تاکید قرار داد و گفت: دستآوردهای نظام را مورد احترام قرار بدهید و در عین حال به نقد منصفانه و مشفقانه در مورد عملکرد کاندیدا و ارکان انتخابات بپردازید نقد را با تخریب اشتباه نکنید نقد لازم و تخریب ممنوع.

وی ممنوعیت و نبایدهای  انتخابات را خواهان شد و افزود: رسانه ها حق ندارند آگهی و یا مطالبی را علیه کاندیدا درج کنند و مدیران  مسئول باید  مطالب را قبل از انتشار بررسی کنند و اگر تشخیص بدهد  نیش دار است و موجب هتک حرمت می شود از چاپ و انتشار آن  خودداری کند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان با بیان متن صریح ماده ۶۴ انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به خاطر داشته باشید هیچ داوطلبی حق ندارد علیه داوطلب دیگری تبلیغ کند و فقط باید شایستگی های خود را بگوید و با تخریب دیگری نباید خود را ثبیت کند هر گونه هتک حرمت و حیثت نامزدها برای عموم ممنوع است.

موحد در ادامه ی بیان نبایدهای انتخاباتی توضیح داد:دقت کنید تشویش اذهان عمومی چه در فضای مجازی و غیره  و استفاده از امکانات مخابراتی و فضای مطبوعات و شبنامه ممنوع و جنبه جزایی دارد واگر  یک نامه ای نوشته شود و کسی حدسیات و گمانه  زنی های خود را بخواهد به جامعه  القاح کند و از ابزار رسانه در کنار آن استفاده کند نابجا است.

وی با این توضیح که”مطالبی که موجب نگرانی و یاس مردم می شود و ذهن مردم را خراب می کند  به عنوان مطالب خلاف واقع نباید منعکس شوند”و گفت: باید مراقبت کنیم هیچ مطلب ومحتوایی که در امر برگزاری  انتخابات اخلال ایجاد می کند منتشر نکنید و یا اینکه بگویی فلان کاندیدا انصراف داد و یا هر مطلبی که منجر به کاهش مشارکت مردم بشود نیز مسئولیت کیفری دارد.

وی پرهیز از انتشار طرح مسائل قومی و قبیله ای مورد تاکید قرار داد و  بیان داشت:پرهیز از طرح مسایل منطقه ای و قبلیه ای،استفاده تبلیغاتی توسط رسانه هایی که امکانات آنها متعلق به دولت است و  صدا و سیما  که بودجه آن  از طریق منابع عمومی تامین می شود حق ندارند له و یا علیه کاندیدایی مطلبی را منتشرکنند.

 

وی استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات انتخاباتی راممنوع  دانست و خاطر نشان کرد: دراستفاده  از تصاویرکاندیدا ی زن  باید موازین شرعی رعایت شود در غیر اینصورت مطابق قوانین  فعلی ما ممنوعیت دارد.

وی عدم انتشار اسناد طبقه بندی شده را متذکر شد و گفت:اسناد طبقه بنید شده  را نمی توانیم منتشر کنیم  و باید  مراقبت کنید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بکار بردن عناوین غیر واقع را  نیز از دیگر مسائلی برشمرد که باید مورد توجه اهالی رسانه باشد و اظهارداشت: باید دقت کرد عناوین و سوابق غیرواقع را نباید منتشر کنید، سوابق اداری خلاف واقع را نیز منتشر نکنید متاسفانه دیده می شود  ادعای کذب و غیر واقعی بعضا” توسط داوطلبن بیان می شود که توسط رسانه ها منتشرشده است.

وی بر حفظ حریم خصوصی افراد تاکید کرد و افزود:حریم خصوصی افراد در قالب  صوت و تصویر قابل انتشار نیستند و همچنین  انتشار نظر شخصیت ها در تایید کاندیدا با ذکر عناوین نیز ممنوع است.

موحد انتشار هر گونه هجو نامه را جرم دانست و گفت: رسانه ها حق ندارند  بدون رضایت شخصی علت رد صلاحیت ها را منتشر کنند زیرا  اگر شکایتی صورت بگیرد  ایجاد مسئولیت می کند و ممکن است پیش بیاید که بگویند علت رد صلاحیت فلان  فرد این است و شما سریع دست بقلم بشوید و به خاطر طرح مسائل خصوصی از شما شکایت می کنند و نه گلایه.

وی نظر سنجی توسط رسانه ها را بلا مانع دانست و خاطر نشان کرد: نظر سنجی اشکال ندارد  ولی بعضی وقت ها نظر سازی است وتولید نظر است و نظر سنجی هایی که تبعات منفی ایجاد می کند باید از آنها  خودداری کرد ولی اگر یک سایت نظر سنجی درست انجام  بدهد  اشکال ندارد ولی بعد معلوم شود هیچ نظر سنجی نشده است و خود شخص مکرر مکرر نظر داده است جای پیگیری دارد ولی مجموعا”در قانون انتخابات  نظر سنجی منع قانونی ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا باید منتظر طرح شکایت باشید و آیا ارشاد و یا دستگاه قضایی برای برخورد جرائم انتخاباتی نمی توانند وارد عمل شوند،گفت: جرائم انتخاباتی بر دو دسته اند یک سری جنبه خصوصی دارند مثل اینکه به داوطلب اهانت بشود و یا مطالب کذبی علیه آن منتشر کرد و هر گونه مطلب که جنبه تخریبی داشته باشد رسیدگی به این موضوع مستلزم شاکی خصوصی است و بدون این دستگاه قضایی راسا” نمی تواند ورود کند ولی دسته دوم  جرائم انتخاباتی  جنبه عمومی دارند  و تعقیب و پیگیری  آن  توسط  دادستان و نماینده جامعه  صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود:جرایمی که جنبه عمومی دارند همانند خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنانه جعلی،رای دادن با شناسنامه غیر،  بیش از یک بار رای دادن،هر گونه تقلب در برگ تعرفه واوراق اخذ رای و صورتجلسات مربوط به آرای ، یا هر گونه اقدامی  که موجب اخلال در امر انتخابات بشودو استفاده از امکانات عمومی برای کاندیدای  خاص جنبه عمومی دارند و دادستان می تواند ورود کند.

وی از تشکیل چهار پرونده جرائم انتخاباتی در جیرفت خبرداد و گفت:  در جیرفت چهار پرونده در خصوص تبلیغات زودهنگام تشکیل شده است وبه آنها  رسیدگی می شود.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان گفت:یکی ازآسیب هایی  که  در حوزه تبلیغات انتخاباتی، جامعه گرفتار شده  است که متاسفانه برخی کاندیدا با سوء استفاده از موقعیت جامعه و وضعیت اقتصادی مردم با توسل به هر شیوه نامتعارف و بعضا” نامشروع از جمله تخریب رقبا و بیان وعده های غیرمسئولانه و خارج از حیطه مسئولیت نمایندگان و سوء استفاده  از موقعیت های شغلی با برگزاری  انواع جشن های نامتعارف و راه انداختن کارناول های انتخاباتی و دادن شام و نهار و هدیه  های ناچیز و یا گرانقیمت با افراد ذی نفوذ و صرف هزینه های گزاف و شاید شبهه ناک، که معمولا این قبیل هزینه ها زیر بار دین دیگران رفتن را به دنبال دارد  عمل می کنند که جای تامل دارد.

موحد با ابراز تاسف تصریح کرد:بسیاری از ارزش های اجتماعی، دینی و اخلاقی ما در بحث تبلیغات انتخاباتی آسیب می بیند که  وظیفه رسانه ها است با ضد ارزش ها مقابله کنند و اجازه ندهند این سبک و سیاق ضد اخلاقی بهینه شود و باید  این فرهنگ تغییر پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نحوه برخورد با تبلیغات زودهنگام و جلسات خانگی چگونه است افزود: آنچه که تحت عنوان  تبلیغات زود هنگام شناسایی شده است تبلیغات تعریف شده است شاید بعضی از رفتار ها از دید عمومی تبلیغات زودهنگام باشد ولی در واقع اینگونه نباشد و اینکه جلسات خانگی رونق دارد و در یک  مکان خصوصی  تشکیل می شوند  نمی شود جلوی آن را گرفت از طرفی هم شور ، نشاط و شوق انتخاباتی باید از یک جایی شروع  شود.

موحد  توضیح داد:داوطلب مجلس  می خواهد ببیند کسی جواب سلامش را می دهد  و نمی شود اینقدر فضا بسته شود  اما با  تجمعات عمومی برخورد می شود و جلوگیری  بعمل می آید  و اگر جایی مسئولین متوجه بشوند که داوطلب تجمعی داشته باشد پلیس باید ورود کند تجمعات نیاز به اخذ مجوز دارد و پلیس باید سریع ورود کند وظیفه پلیس است از  تجمعاتی که  خلاف قانون شکل می گیرد جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه”ره آورد برگزاری نشست با کاندیدای جنوب و … چه بوده است “افزود:جیرفت دومین شهرستانی است که جلسات مشترکی داشتیم در حوزوه استان هم ما دغدغه ها و انتظارات رامطرح  کردیم و تهدیدات و چالش ها را توضیح  دادیم و آنها هم انتظارات را از دستگاه قضایی مطرح کردند و حسن این جلسه وفاق نظر بود و نظر مخالفی دیده نشد  .

وی در ادامه پاسخ  به سوال فوق اظهارداشت:در عین حال  کاندیدا یک سری انتظارات از مجریان ، ناظران و دستگاه قضایی داشتند و یک گمانه زنی بود که جواب دادیم بعضی از مطالب لازم بود به مجموعه های دیگر داده شوند که ارسال می کنیم  .

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه تشریح برنامه های سفر کاری اش به جنوب کرمان و جیرفت خاطرنشان کرد:قبل از نشست با کاندیدا،جلسه ای با مسئولین اجرایی انتخابات و امنیتی و انتظامی می شهرستان های جنوبی داشتیم  در حوزه امنیتی نیز جمع بندیها خوبی داشتیم وخروجی این چند جلسه مفید بود .

 

گزارش تصویری :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/