تاریخ انتشار:21 اردیبهشت 1395در 8:09 ب.ظ کد خبر:9891

متن سخنان رییس جمهوری در جمع صمیمی و پرشور مردم استان کرمان

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین امروز ، روز بسیار به یادماندنی و مایه افتخار برای من و ...

۱۴۶۲۸۷۲۰۸۰۴۱۷۳۷۹۰۰ ۱۴۶۲۸۶۲۰۸۱۹۴۳۳۸۸۰۰ ۱۴۶۲۸۷۰۴۳۳۶۲۴۴۷۲۰۰متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

امروز ، روز بسیار به یادماندنی و مایه افتخار برای من و هیات دولت یازدهم است که در روز میلاد با سعادت امام سوم شیعیان، میهمان مردم عزیز استان کرمان هستیم.

سلام بر مردم غیور کرمان، شهر کریمان و سلام بر استان مردان دلیر در طول تاریخ ایران و به ویژه انقلاب اسلامی. سلام بر استان بهشت معادن ایران. سلام بر همه شخصیتهای برجسته و فرهیخته از زنان و مردان در سرتاسر این استان از شمالی ترین تا جنوبی ترین و از غربی ترین تا شرقی ترین نقطه این استان بزرگ و پهناور و پر افتخار؛ کرمان عزیزمان.

درود و سلام بر همه علما، عرفا و مجاهدین بزرگ، رزمندگان، سلحشوران و همه شهیدان بزرگ مان به ویژه شهید عزیز مرحوم مغفور دکتر محمدجواد باهنر؛ رییس دولت کشور ما و نخست وزیر ما، مرد ادب، مرد علم، فرهیخته و مرد اخلاق.

استان شما البته افتخارات بسیار بزرگی را در طول تاریخ ایران داشته و امروز دارد. یکی از آن چهره های درخشان این استان و ایران، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است. یار دیرین امام ، یار دیرین مقام معظم رهبری، شخصیت برجسته در انقلاب اسلامی که سالها به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی و هشت سال به عنوان رییس جمهوری ایران بود و الان قریب به ۲۰ سال به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده در دوران جنگ تحمیلی بود که آن همه ایثار و فداکاری در دوران زندگی خود برای کشور و مردم عزیز ایران و حتی دنیای اسلام انجام داد. امیدواریم مردم ما مثل گذشته از وجود این عالم دانای پرافتخار بهره و استفاده ببرند.

یکی از افتخارات دیگر این استان که جزء افتخارات کشور نیز هست، سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی است. آشنایی و رفاقت من با سردار سلیمانی از  دوران جنگ تحمیلی است. آن زمانی که ثارالله در حد یک گردان و در حد یک تیپ بود و بالاخره به عنوان لشگر ۴۱ ثارالله ، یکی از لشگرهای قدرتمند ما در میدان دفاع مقدس در جنگ ۸ ساله در برابر متجاوزین بود و امروز هم یک لشگر پرقدرت در کشور ماست. سالها هم تامین امنیت شرق کشور را این استان قدرتمند به عهده داشت.

امروز هم اگر جای جای شرق ایران و نه تنها ایران بلکه جای جای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را نگاه کنیم، جای پای رشادت و دلاوری های سردار سلیمانی را مشاهده می کنیم.

امروز روز سوم شعبان روز میلاد با سعادت امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)است که همراه برادرش حسن ابن علی؛ این دو سبط پیامبر محبوب دل همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی در سراسر جهان هستند. سلام می فرستیم به وجود امام سوم که همواره راهنمای ما در روزهای سختی بود و مسیر جهاد و مجاهدت را به ما آموخت و پرچمدار سرافراز آزادگی انسانها بود. همچنین سلام و درود می فرستیم بر برادر باوفایش علمدار کربلا قمر بنی هاشم که امشب شب ولادت اوست که در تولد قدمی پشت سر و در وقت شهادت قدمی پیش تر، در تولد روز چهارم شعبان متولد شد اما در شهادت ساعتی پیشتازتر به لقاء حق شتافت.

همچنین امروز روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سپاه از روز اول انقلاب و تا امروز همیشه در مشکلات سختی ها و معضلات به عنوان نیروی پیشتاز این ملت برای حل معضلات کشور بود. در سالهای اولیه انقلاب که ما آن همه سختی و مشکلات در برابر گروهکها و توطئه قدرتهای بزرگ داشتیم، نیروی عظیمی که از کشور حراست و حفاظت کرد، سپاه پاسداران بود و آن روز که جنگ ناروا و ظالمانه ای بر ما تحمیل شد، باز سپاه به عنوان یک نیروی قدرتمند و در کنار خودش بسیج به عنوان نیروی عظیم، مدافع این مرز و بوم و این کشور بود.

هر کجا ما مشکل داشتیم سپاه پیشتاز حل آن مشکل بود و امروز هم نه تنها بار مسئولیت امنیت کشور را در کنار ارتش و نیروی انتظامی و بسیج بر عهده دارد، بلکه بار مسئولیت امنیت کشورهای دیگری را که از ما درخواست مساعدت می کنند، هم سپاه با کمال رشادت در این عرصه حضور دارد. برای دفاع از عتبات عالیات، از حرم های مطهر ما در عراق و سوریه، برای دفاع از مظلومان در لبنان و فلسطین و افغانستان و سایر نقاطی که از ملت ایران و از دولت ایران درخواست کمک دارند. ما آرزوی سرافرازی بیشتر برای سپاه دلاور و همچنین برای بسیج قهرمان در همه صحنه های جهاد و مقاومت و ایستادگی داریم.

نکته مهمی که می خواهم ظرف چند دقیقه برای شما مردم عزیز و بزرگوار کرمان و مردم ایران بیان کنم، این است که ما باید به عنوان یک ملت بزرگ موقعیت شناس باشیم. وقت شناسی، عالم به زمان بودن و استفاده و بهره برداری از شرایط زمان یکی از مسایل مهم برای همه ملتها و بویژه برای ما است که در یک شرایط ویژه و در منطقه ای هستیم که دارای مشکلات خاص خود هست.

جناح بندی، دسته بندی و حزبها در دوران رقابت شرایط خوبی را برای ما به وجود می آورند. در سایه رقابت حزبی ما می‌توانیم بهترین‌ها را بشناسیم و پای صندوق آراء با آگاهی و بینایی بهتر افراد شایسته تر را برای پذیرفتن مسئولیت انتخاب کنیم اما وقتی دوران رقابت انتخاباتی گذشت، دیگر زمان جناح بندی، رو در روی هم قرار گرفتن و رقابتهای ناصحیح انجام دادن، گذشته است.

بعد از دوران انتخابات، امروز روز وحدت است و روزی است که همه باید در صف واحد قرار بگیریم. امروز روزی است که مجلس و دولت در کنار هم باید به مشکلات مردم بپردازند.

مردم نه از دولت توقع اختلاف دارند و نه از مجلس. مردم ما بعد از آن که به مسئولیت خود به خوبی عمل  و در انتخابات با نشاط شرکت کردند و سالها سختی‌ها را به جان تحمل کردند، از دولت و مجلس ،همکاری و همفکری، در کنار هم قرار گرفتن و حل مشکلات را می خواهند.

من بسیار به مجلس دهم امیدوارم. مجلس دهمی که در روزهای آینده، اوایل خرداد فعالیت خود را شروع خواهد کرد، انتظار ما این است که دولت و مجلس در کنار هم، همسو برای رفع مشکلات ملت غیور ایران تلاش کنند.

امروز روزی است که دست به دست هم دهیم. دولت با هدایت‌های رهبر فرهیخته انقلاب، با اتحاد و حمایت مردم و با کمک دو قوه دیگر، توانست از یک پیچ تاریخی به خوبی عبور کند. دست به دست هم دادیم، برجام را به فرجام رساندیم.

دیروز در سراسر دنیا دشمنان ما به راحتی می‌توانستند ایران هراسی کنند و علیه ایران سخن بگویند و از تهدید ایران حرف بزنند، اما امروز بهانه‌جویی های آنها آنقدر کم شده است که سخن آنها نفوذی در میان افکار عمومی جوامع مختلف و کشورهای مختلف ندارد.

امروز روزی است که بعد از برجام دیگر ما مجبور نیستیم برای خریدمان بدون رقابت فقط به یک یا دو کشور مراجعه کنیم و هر جنسی را با هر کیفیتی و با هر قیمتی بر ما تحمیل کنند. امروز میدان رقابت پیش روی ما باز شده است. امروز در یک موردی که ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم، ده‌ها کشور اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در کشور می‌کنند.

دیروز حتی پول خودمان را که در حسابمان بود و جزو ذخایر بانک مرکزی بود مسدود می‌کردند و برای این که در ایران سرمایه‌گذاری کنند باز هم ده‌ها شرط برای ما می گذاشتند.

می‌گویند برجام چه کار کرده است؟ برجام دست ما را برای فعالیت باز کرده است.

برای این که ملت بزرگ ایران و مردم قهرمان کرمان بدانند، در عرض این ۴ ماه بعد از برجام ۳ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم آغاز شده است. مجوز سرمایه‌گذاری برای حدود ۳ و نیم میلیارد دلار در طول این چهار ماه صادر شده و امروز مشغول ساز و کار برای عملیاتی  و اجرایی کردن این قراردادها هستند و البته برای صدها قرارداد دیگر هم در حال مذاکره با دنیا هستیم.

امروز شرایط برای حرکت ملت ما آغاز شده است. امروز روزی است که ما باید با وحدت و اتحاد برای ساختن ایرانی آباد و آزاد دست به دست هم بدهیم. البته این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سالهای گذشته را هم بر عهده بگیرد. به خطا و اشتباه دو میلیارد دلار از پول این مردم را در اختیار آمریکا قرار دادند. در سال ۸۶ تا ۸۷ مدت ۱۰ ماه فرصت طلایی وجود داشت. در وضعیتی که احتمال بسیار بالایی خطر برای این پول وجود داشته است، ۱۰ هم ماه فرصت طلایی وجود داشته که این پول را از دست آمریکایی‌ها برهانند چرا چنین کاری نشده است؟ این سؤال ملت بزرگ ایران است.

ان شاءالله کمیته‌ای که ما برای بررسی این موضوع گذاشته ایم به زودی گزارش خود را منتشر می‌کند و مردم ایران از اهمال گذشتگان با اطلاع می‌شوند. البته من در اینجا بگویم ما نخواهیم گذاشت که این پول که متعلق به بانک مرکزی و ملت ایران است به راحتی از حلقوم آمریکایی‌ها فرو برود.

ان شاءالله به حول و قوه الهی در آینده نزدیک این پرونده را به دادگاه بین‌المللی خواهیم برد و تا احقاق حقوق ملت ایران به مسیر حقوقی، سیاسی و بانکی خودمان برای این که مال ملت به خزانه ملت بازگردد، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به ملت بزرگ ایران و مردم کرمان عرض می‌کنم که، امروز همه باید دست به دست هم داده و  وحدت ، اتحاد و یگانگی خود را حفظ کرده و همه در کنار یکدیگر گوش به فرمان رهبری باشیم.

دوران انتخاب گذشته است و انتخابات با حضور پرشور شما به صورت افتخارآمیز تمام شده است و امروز روز استفاده از فرصت‌ها است. امروز باید خودمان را برای یک حرکت بزرگ آماده کنیم. کشورمان مشکلات فراوانی دارد اما توانمندی‌های فراوانی هم دارد و خواهد داشت.

البته در این کشور عظیم و بزرگ مشکلاتی داریم. یکی از معضلات کشور مسأله آب است که این مسأله هم برای کرمان و هم فلات مرکزی و هم بسیاری از استان‌های کشور است.

این دولت همه توان خود را برای حل معضل آب استان کرمان به کار خواهد گرفت. برخی از طرح‌ها هست که ان شاءالله در سال‌های پیش رو در ۹۵ و ۹۶ به اتمام خواهد رسید و برخی از طرح‌های آب سه ساله و چهارساله به اتمام خواهد رسید و برخی طرح‌های بلند مدت با کمک کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خصوصی و حمایت دولت انجام خواهد گرفت.

به شما قول می‌دهم که صندوق توسعه ملی ما با دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به کمک طرح‌های استان خواهد آمد.

در این استان که استان بهشت معادن است باید معادن را آبادتر  و سرمایه‌گذاری‌ها را بیشتر کنیم و در آن بخش‌هایی که برای کشف معادن مشکل وجود دارد، مشکلات را حل و فصل کنیم. بخش‌هایی از این استان دارای فقر مزمن و مشکلات فراوان است و دولت برای بخش‌هایی که آسیب‌پذیری‌های بیشتری دارند فعالیت خودش را شروع کرده و برای رفع مشکلات به این تلاشها ادامه خواهد داد.

در کنار مسأله آب درباره بحث کشاورزی و آبیاری مدرن در این استان و اقداماتی که در این زمینه باید انجام بدهیم به ویژه آنچه در سال ۹۵ و ۹۶ باید انجام دهیم، در شورای عالی استان مسائل تبیین خواهد شد و ما مردم کرمان را برای رفع مشکلات شان تنها نخواهیم گذاشت.

بر اساس مصوبات این سفر ۴۰ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۶۸ میلیارد تومان در سال جاری و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد. این به غیر از طرح‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود و شروع به کار می‌کند به ارزش ۱۵۰۰ میلیاردتومان و به غیر از طرح‌های متعددی است که با بخش خصوصی و بانکها و حمایت دولت انجام خواهد گرفت که حدود ۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

با تلاش و وحدتی که در این استان شاهدیم، با امام جمعه‌ای که دلسوزانه تلاش می‌کند و استانداری که تلاش فعال برای حیات این استان دارد و سایر مسئولین و عزیزان این استان ما شاهد استان کرمانی خواهیم بود با شرایطی بهتر از امروز. دولت و ملت در کنار هم برای احیای همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان تلاش خواهیم کرد.

شاد و مسرور و خرم و پیروز باشید.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/