تاریخ انتشار:30 خرداد 1395در 9:00 ق.ظ کد خبر:10563

رسیدگی به پرونده واگذاری خلاف مقررات ۱۹ واحد مسکونی متعلق به آب منطقه ای کرمان/نازنین زاغری از اعضای باند دستگیر شده در سال ۹۳ بود/احضار یک عضو شورای شهر کرمان به دادسرا با شکایت شورای تامین استان

رئیس کل دادگستری استان کرمان: رسیدگی به پرونده واگذاری خلاف مقررات ۱۹ واحد مسکونی متعلق به آب منطقه ای کرمان/نازنین زاغری از اعضای باند دستگیر شده در سال ۹۳ بود/احضار یک عضو شورای شهر کرمان به دادسرا با شکایت شورای تامین استان رئیس کل دادگستری استان ...
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرونده واگذاری خلاف مقررات ۱۹ واحد مسکونی سازمانی متعلق به شرکت آب منطقه ای استان کرمان که توسط مدیران سابق این شرکت با بهای ناچیزی و برخلاف ضوابط منازل سازمانی به مدیران و برخی کارکنان شرکت منتقل شده است نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ یدالله موحد روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود: دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته در در راستای انجام وظایف خود مبنی بر رسیدگی به جرایم، دعاوی و اختلافات مردم و تحقق عدالت قضایی، به ۴۷۰ هزار و ۶۳۹ فقره پرونده رسیدگی کرده است که در برخی ازا ین پرونده ها دعاوی مختلفی مطرح شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۴ تنها ۲۷۰ قاضی در استان مشغول به کار بودند به طور متوسط هر قاضی به هزار و ۷۳۷ پرونده رسیدگی و حکم صادر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ورودی پرونده ها به بخش های مختلف قضایی استان قریب پنج درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ را نشان می دهد.
موحد گفت: در سال گذشته قضات استان کرمان تلاش کردند که علاوه بر مختومه کردن پرونده ها معادل پرونده های ورودی،  ۱۲٫۵ درصداز پرونده های جاری و موجودی دادگستری را نیز تقلیل دهند که این امر موجب افزایش نرخ رسیدگی در مجموعه شعب رسیدگی استان به ۱۱۴ درصد و کاهش مدت رسیدگی به دعاوی شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از ۶۳۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی دادگستری استان کرمان وارد شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همین امر موجب شد با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه مجموعه قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان، بهره وری دادگستری از رتبه ۱۱ کشوری به رتبه سوم کشوری ارتقا یافت.
وی خاطرنشان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های دادگستری استان در سال گذشته، ۸۹ روز بوده است که در دو ماه سال جاری به ۸۱ روز کاهش یافته است.
وی گفت:امیدواریم براساس برنامه های سال جاری متوسط زمان رسیدگی به پرونده به میزان کمتری کاهش یابد.
موحد گفت: تقریبا با ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان کرمان در هر ماه ۳۵۰ فقره پرونده وارد دادسراهای استان کرمان می شود که در رتبه بندی کشوری دادسراهای استان کرمان رتبه ۲۷ را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: میانگین کشوری ورودی پرونده ها به دادسراها در سطح کشور  ۴۵۰ پرونده به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
این مقام قضایی بااشاره به اینکه در قبال هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در  هرماه ۳۳۰ فقره پرونده به دادگاه ها وارد می شود، ادامه داد: میانگین کشوری در این زمینه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  ۴۴۹ فقره است.
وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۶۱ هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی استان کرمان شده که به ۱۵۷ هزار و ۸۰۵ فقره پرونده در این شوراها رسیدگی شده و رای صادر نیز شده است.
وی تاکید کرد: از مجموعه پرونده های مختومه در این مجموعه ۴۴ هزار و ۳۷۴ پرونده با مذاکرات اصلاحی متنهی به صلح و سازش شده است.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان کرمان از شوراهای برتر کشور به شمار می رود.
*** ایجاد حوزه های قضایی جدید در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای توسعه خدمات قضایی، چهار حوزه قضایی جازموریان، فاریاب، ساردوئیه و راین فعال شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز در بخش بروات بم یک واحد قضایی جدید فعال خواهد شد و با همکاری مردم و مسئولان این بخش، مقدمات این کار فراهم شده است.
وی عنوان کرد: تشکیلات دادگاه های تجدید نظر نیز در سال گذشته از ۱۳ شعبه به ۲۰ شعبه رسیده و در سال جاری نیز دو شعبه به شعب فعال تجدید نظر اضافه شده است.
موحد با اشاره به بهره برداری از ساختمان دادگستری شهرستان کوهبنان در سال گذشته، گفت: در سال جاری تکمیل ساختمان دادگستری شهرستان انار و ساختمان دادسرای عمومی وانقلاب سیرجان انجام شده و این واحدها به بهره برداری می رسد.
****حضور ۱۱ هزار و ۹۰۱ زندانی در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۹۰۱ زندانی در استان کرمان وجود دارد، گفت: این میزان در مقایسه با ابتدای سال ۹۴، کاهش هفت درصدی داشته است.
وی افزود: ورودی کل افراد به زندان های استان کرمان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۶ نفر بوده است  که کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ داشته است و این روند کاهشی در سال جاری نیز تداوم یافته می یابد.
وی خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدای سال گذشته پنج هزار و ۱۰ نفر وارد زندان های استان کرمان شده اند و این در حالی است که این میزان در سال جاری چهار هزار و ۱۷۸ نفر بوده است و در این زمینه شاهد کاهش ۱۷ درصدی هستیم.
وی تصریح کرد: کاهش ورودی زندان ها براساس اصلاحات جدید قانون دادرسی کیفری حاصل شده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۷۴۸ نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب مشمول عفو رهبری واقع شده اند و این افراد یا آزاد شده اند و یا محکومیت های آنها کاهش یافته است .
وی تصریح کرد: ۲۸ نفر از محکومان به اعدام ناشی از جرایم مواد مخدر نیز با عفو رهبری مجازات اعدام آنها به تحمل حبس تبدیل شده است.
وی گفت: در سال جاری نیز به مانند سنوات سال قبل به مناسبت ۱۲ فروردین، یک هزار و ۶۱۱ نفر از محکومان زندان های استان کرمان مشمول عفو رهبری شده اند و از این تعداد ۳۶۶ نفر آزاد شده اند ومجازات  مابقی مجرمان نیز  تقلیل یافته است.
وی تاکید کرد: زندان یک داروی تلخ است که برای درمان برخی معضلات اجتماعی به کار می رود و این داروی تلخ در حال حاضر تبدیل به یک معضل شده است.
موحد گفت: بخش زیادی از  مددجویان زندان ها از افراد از محروم هستند و بخشی از آنها نیز به دلیل فقر مرتکب جرم شده اند.
***اعاده دو هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی دولتی در استان کرمان به دولت
رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشکیل ۳۴ جلسه حفظ حقوق بیت المال  در سطح استان کرمان اشاره و بیان کرد: از این تعداد هشت جلسه مربوط به مرکز استان کرمان بوده است.
موحد گفت: بر اساس مصوبات این شورا اقدامات موثری از جمله تعیین تکلیف و تثبیت حدود پلاک ۲۰۹۴ بخش ۹ کرمان در شهر رفسنجان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: در این پلاک اختلافات زیادی در مرز این پلاک با املاک مردم وجود داشت که این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و مرزهای این پلاک با همکاری ادارت راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک کرمان مشخص و قطعی شد و بنا شد با متصرفان اراضی دولتی برخورد و حتی المقدور مشکلات مردم در این پلاک حل و فصل شود.
وی تاکید کرد: در سال گذشته در مجموع ۹۱۸ حکم قطعی به نفع دولت صادر شده و  ۳۲۵ کیفرخواست نیز علیه متهمان به تجاوز به اراضی دولتی صادر شده است.
این مقام قضایی گفت: دررسیدگی به پرونده های مربوط حفظ حقوق بیت المال، ۶۵۶ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و دو هزار و ۴۴۶ هکتار اراضی دولتی به موجب این احکام به دولت اعاده شد که ارزش ریالی آنها بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضایی و اداره کل امور  اراضی استان کرمان از تغییر کاربری بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی نیز جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اجرای ۳۲۲ مورد حکم قلع و قمع د ر سطح استان کرمان، گفت: از جمله این موارد می توان به صدور حکم قطعی درباره ۷۰ هکتار از اراضی دولتی جیرفت و اسلام آباد رودبار جنوب اشاره کرد.
وی تصریح کرد: جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی، ایجاد کمربند سبز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار ، نقطه قوت عملکرد مجموعه دستگاه های اطلاعاتی، قضایی و امنیتی استان در مبارزه با زمین خواری است.
موحد گفت: با انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در جنوب استان کرمان، پیگیری کار مطالعاتی به منظور شناسایی، تثبیت و رفع تجاوز از بستر و حریم رودخانه های استان به عنوان خدمات خوب شورای حفظ حقوق بیت المال انجام شد.
وی به صدور  اسناد مالیکت بیش از سه میلیون هکتار از اراضی دولتی توسط ثبت اسناد و املاک استان کرمان اشاره و بیان کرد:، استان کرمان در این زمینه رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.
*** پرونده های مقابله با مفاسد اقتصادی روی میز عدالت
وی با اشاره به رسیدگی به پرونده رشاء و ارتشا ۸٫۵ میلیارد ریالی صندوق مالی و اعتباری  بانک مهر اقتصاد و پرونده اختلاس،  ارتشاء، جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع کارکنان شهرداری سیرجان نیز گفت: این دو پرونده تحقیقات مقدماتی آنها در دادسرا تکمیل و برای چهار متهم پرونده اول و ۱۵ متهم پرونده دوم از دادگاه کیفری تقاضای محاکمه و تعیین مجازات شده است .
وی اظهار کرد: پرونده واگذاری خلاف مقررات ۱۹ واحد مسکونی سازمانی متعلق به شرکت آب منطقه ای استان کرمان که توسط مدیران سابق این شرکت با بهای ناچیزی و برخلاف ضوابط منازل سازمانی به مدیران و برخی کارکنان شرکت منتقل شده است نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی گفت: با پیگیری دستگاه های نظارتی و طرح دعاوی از سوی مدیران فعلی این شرکت برای ابطال آن معاملات تا کنون با احکام قطعی این معاملات ابطال شده و منازل مطروحه که ارزش ریالی آن ها بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بود به بیت االمال برگشت و رسیدگی به متهمان این پرونده در دادسرا تحت تعقیب کیفری هستند.
وی تاکید کرد: در حوزه امنیت نیز غالب مناطق استان کرمان در امنیت مطلوبی به سر می برند و شاخص های امنیتی در حال ارتقا است.
وی گفت: در برخی از مناطق استان موضوع اختلافات طایفه ای و انتقام گیری های شخصی به اشکال مختلف رخ می دهد و اتفاقات نگران کننده ای را رقم می زند.
وی اظهار کرد: غالب عوامل ارتکاب این شرارت ها و  جنایت ها دستگیر شده اند و در بازداشت به سر می برند و کار تکمیل تحقیقات در مورد این وقایع به سرعت در دست انجام است.
**** طرح جزئیات پرونده نازنین زاغری در نشست رئیس کل دادگستری استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سخنان خود درباره دستگیری نازنین زاغری نیز گفت: در سال ۹۳ توسط معاونت اطلاعات لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان یکی از باندهایی که در جریان فتنه ۸۸ با طراحی سایت ها و وب سایت های مختلف و تبلیغات وسیع خود اقداماتی را علیه امنیت کشور داشتند، شناسایی و دستگیر و مستندات جمع آوری شد.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده ها، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتنند و حکم قطعی برای آنها صادر شد و این حکم در دست اجرا است و برخی از اعضای این باند در خارج از کشور بودند و از جمله این متمهمان نازنین زاغری بود که به دنبال همین پرونده این شخص در فرودگاه تهران با ارسال نیابت قضایی دستگیر و به کرمان اعزام شد.
وی تصریح کرد: تحقیقات لازم برای این پرونده انجام و مستندات و دلایل نیز جمع آوری شد و به دلیل آنکه این فرد در خارج از کشور فعالیت داشته، تشخیص این بود که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مراجع قضایی استان کرمان نیست و باید در تهران رسیدگی شود.
***برنامه های ستاد بزرگداشت قوه قضائیه در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان به برنامه های هفته قوه قضائیه نیز اشاره و بیان کرد: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده است که از آن جمله میتوان به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان، مصاحبه مطبوعاتی، تبلیغات شهری، شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، هم اندیشی با کارکنان قضایی و اداری، بازید ائمه جمعه از محاکم قضایی، حضور استاندار و معاونین در پزشکی قانونی و بازدید از زندان، عطرافشانی قبور شهدا، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه و ملاقات عمومی اعضای شورای قضایی استان با مردم در محل مصلای نماز جمعه، اشاره کرد.
وی به برگزاری جشنواره مطبوعاتی “قلم و عدالت ” نیز اشاره و بیان کرد: در این جشنواره تولیدات رسانه ای در قالب های خبر، گزارش ومصاحبه منتشر شده از اول تا دهم تیرماه سال ۹۵ مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.
*** شهید بهشتی، عامل ایجاد تحولات قضایی در کشور
رئیس کل دادگستری استان کرمان  ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت:مجاهدت های شهید بهشتی در پیروزی های انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی درکشور  فراموش شدنی نیست.
موحد  تاکید کرد: این شهید بزرگوار با حکم امام راحل به ریاست دیوان عالی کشور منصوب و عهده دار سامان بخشی و  تحولات قضایی متناسب با آرمان های جمهوری اسلامی شد.
وی ادامه داد: شهید آیت الله بهشتی با خلاقیت فکری و تشکیلاتی خود ساماندهی امور قضایی را انجام داد  و ساختار نوین نظام قضایی کشور را بنا نهاد.
وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در نگاه امام راحل نیز جایگاه ویژه ای داشت، گفت: او به تنهایی یک ملت بود برای ملت ایران.
وی تصریح کرد:قوه قضائیه که امروز مظهر اقتدار و از ارکان نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و ماموریت های مهمی در قاانون اساسی بر عهده گذاشته شده محصول ابتکارات و ذهن خلاق و مکتبی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی است.
وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت هفته اول تیرماه مصادف با سالروز شهادت معمار دستگاه قضایی کشور، به عنوان هفته بزرگداشت قوه قضائیه نامگذاری شده و به برکت خون شهدای هفتم تیرماه قوه قضائیه این فرصت را می یابد که جایگاه این قوه را تبیین کرده و خدمات قضایی انجام شده را گزارش کند.
وی عنوان کرد: در سطح ملی و استانی ستادی تحت عنوان ستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه تشکیل شده و برنامه های این هفته را تدوین و اجرایی می کند
وی ادامه داد: از برجسته ترین آرمان ها ، اهداف انبیاء و اولیای الهی و جامعه بشری می توان به تحقق عدالت قضایی اشاره کرد.
وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران قوه قضایه عهده دار تحقق عدالت قضایی است و از این رو عدالت قضایی به منظور پایداری از حقوق مردم امری حیاتی شمرده شده است.
وی با اشاره به اینکه  دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مردم و مرجع رسمی تظلم خواهی مردم است، گفت: در باره شایعات مطرح شده درباره آلودگی آب کرمان، این مورد در شورای تامین استان مطرح شد و پرونده ای در این زمینه به دادسرا ارسال شده است.
وی تاکید کرد: آلودگی اب کرمان شایعه ای بیش نیست و نباید اذهان مردم را مخشوش و ناامنی روانی در جامعه ایجاد کرد.
وی گفت: شایعاتی درباره دیدگاه مردم کرمان به پدیده مواد مخدر نیز شاید پایه علمی درستی نداشته باشد و نتوان آن را به عموم مردم تسری داد.

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/