تاریخ انتشار:05 مهر 1395در 11:29 ب.ظ کد خبر:12194

پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با شکوه تر از هر سال برگزار شد

پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با شکوه تر از هر سال برگزار شد به مناسبت هفته دفاع مقدس پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، به مناسبت هفته ...

پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با شکوه تر از هر سال
برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، به مناسبت هفته دفاع مقدس پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر این سازمان در محل تالار مؤسسه جهاد نصر در شهرستان جیرفت برگزار شد.

در این آیین معاون امور استاندار کرمان، فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی کرمان در دوران دفاع مقدس، فرمانده ناحیه مقدس بسیج سپاه شهرستان جیرفت، مسؤول آموزش عقیدتی سیاسی، قائم مقام رئیس، معاونان، مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، جمعی از مدیران کل جنوب کرمان و رؤسای دستگاه‎های اجرایی شهرستان جیرفت و خانواده‎های معظم شهدا حضور داشتند.

یادواره شهدا با برنامه‎های متنوع فرهنگی هنری از جمله اجرای نمایش و برگزاری نمایشگاه عکس و آثار شهدای جهادگر سازمان همراه بود.

در پایان همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با اهدای لوح سپاس از ۲۷ خانواده شهید جهادگر جنوب استان کرمان تجلیل به عمل آمد.

مسؤول عقیدتی سیاسی جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

مهم‎ترین ویژگی سنگرسازان بی‎سنگر ولایت‎پذیری بود

مسؤول آموزش عقیدتی سیاسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مهم‎ترین ویژگی جهادگران، سنگرسازان بی‎سنگر و ایثارگران ولایت‎پذیری بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، حجت‎الاسلام سید محمد حسینی در پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است «کسانی که دین خدا را یاری می‎کنند، خداوند نیز آن‎ها را یاری می‎کند».
وی بیان داشت: در جنگ تحمیلی که ۳۴ کشور دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند، رزمندگان با رشادت و دلاوری در دفاع از این مرز و بوم ایستادگی کردند و به خوبی مصداق این آیه شدند.
حسینی با اشاره به اینکه سخنی که تمام شهدا نسبت به آن مردم را سفارش می‎کردند، این بود که «امام را تنها نگذارید»، تصریح کرد: مهم‎ترین ویژگی جهادگران، سنگرسازان بی‎سنگر و ایثارگران ولایت‎پذیری و مطیع بودن نسبت به امر ولایت بود.
وی افزود: در این دوران که دیگر از جنگ خبری نیست و دشمنان توان مقابله با ما را ندارند در تلاش هستند تا از راه‎های دیگر به کشور ضربه بزنند.

مسؤول آموزش عقیدتی سیاسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: باید در این زمان حساس گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم تا دغدغه‎های ایشان را در امور مختلف رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی ریاست این سازمان به عنوان مدیر برتر شناخته شد، ادامه داد: همچنین این سازمان به عنوان دستگاه اجرایی برتر معرفی شد که نشان از فرهنگ مدیریت جهادی دارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس:

رزمندگان جهاد گمنام‎ترین افراد دوران دفاع مقدس بودند

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی استان کرمان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان جهاد ‎بی‎حاشیه‎ترین و گمنام‎ترین افراد در دوران طلایی دفاع مقدس بودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، علی کارنما در پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از ابتدای انقلاب رزمندگان جهاد بی‎ادعاترین، بی‎حاشیه‎ترین و گمنام‎ترین افراد در این دوران طلایی بودند.

وی بیان داشت: از زمانی که به فرمان امام خمینی جهاد سازندگی تأسیس شد، جهادگران کار خود را در مناطق محروم و روستاها آغاز کردند تا هنگامی که طبل جنگ زده شد، بی‎ادعا، بدون نام و نشان و خالصانه در کنار ارتش و سپاه مقاومت کرده و حماسه آفریدند.

کارنما با اشاره به اینکه نخستین موشک در جنگ تحمیلی توسط جهادگران طراحی شد، تصریح کرد: بنیان مهندسی جنگ را جهادگران جنوب کرمان بنا نهادند.

وی افزود: در دوران طلایی هیچکس به فکر پست و مقام، مال و ثروت و دنیاطلبی نبود، بلکه همگی با سادگی و پاکی عمل می‎کردند، ای کاش ذره‎ای از پاکی دوران جنگ تحمیلی به آغوش کشور باز می‎گشت.

کارنما با ابراز تأسف از اینکه ما نتوانستیم، وارثان خوبی برای شهدا باشیم، عنوان کرد: اگر امروز کشور ما این چنین مقاوم ایستاده است به دلیل خون پاک شهیدان، ایثارگری جانبازان و فداکاری‎ والدین و خانواده‎های معظم آن‎ها است.

فرمانده تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد سازندگی استان کرمان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: با وجود کم‎لطفی‎هایی که به جهاد سازندگی کردند و توفیق خدمت به مناطق محروم از جهادگران سلب شد، اما آن‎ها همچنان مستحکم ایستاده و نمرده‎اند.

وی گفت: امروز بزرگترین پروژه کشاورزی کشور در سطح ۵۵۰ هزار هکتار توسط مؤسسه جهاد نصر در استان‎های خوزستان و ایلام در حال اجرا است.

کارنما با اشاره به اینکه فاز اول آن ۵۱۲ هزار هکتار و فاز دوم آن ۲۳۸ هزار هکتار است، اضافه کرد: تاکنون از فاز اول این پروژه کشاورزی ۲۱۵ هزار هکتار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه ۱۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی به مناطق خوزستان و ایلام افزوده می‎شود، اظهار داشت: اجرای این طرح کشاورزی سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود کشاورزان این مناطق را از محل فروش محصولات تضمین می‎کند.

کارنما بزرگترین مزیت اجرای آن را جلوگیری از حاشیه‎نشینی و مهاجرت روستاییان ذکر و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار شغل اعم از حمل و نقل، صنایع بسته‎بندی، شهرک‎های کشاورزی و … به صورت مستقیم و غیر مستقیم با اجرای این پروژه کشاورزی ایجاد می‎شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه جهاد نصر استان کرمان ادامه داد: پروژه پرورش ماهی در قفس نیز از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است که با وجود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل شمالی و جنوبی و محدودیت آب‎های شیرین در حال اجرا است.

وی تولید و اشتغال پایدار، توسعه صنایع غیرنفتی و ایجاد ۳۰ هزار شغل در مناطق شمال و جنوب را از جمله نتایج این پروژه دانست و بیان داشت: بر اساس این پروژه جهاد نصر باید تولید سالانه ۶۰ هزار تن ماهی، ۱۰ هزار تن ماهی خاویاری، ۱۰۰ تن استحصال خاویار و ۱۰ هزار تن میگو را بر عهده بگیرد.

معاون استاندار کرمان:

باید فکری برای لشکر بیکاران کرد/ تلاش در سنگر تولید تداوم خط انقلاب است

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طبق توصیه‎های مقام معظم رهبری باید فکری برای لشکر بیکاران کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس ابوالقاسم سیف‎اللهی در پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ در واقع امری منفور است که ثمره‎ای جز تخریب و نابودی منابع انسانی و طبیعی در بر ندارد.

وی بیان داشت: اما جنگ تحمیلی به دلیل ناخواسته بودن دفاعی شیرین و افتخارآمیز برای ایرانیان به شمار می‎رود و خاطره آن تا نسل‎های آینده باقی و ماندگار است.

سیف‎اللهی تصریح کرد: پس از گذشت این همه سال از دوران دفاع مقدس افتخار می‎کنیم با همت و ایثار در مقابل دشمن متجاوز ایستادگی کردیم و به پیروزی دست یافتیم بر همین اساس هر ساله بزرگداشت آن را برگزار می‎کنیم.

وی دفاع مقدس را دوران خدمت بی‎منت دانست و افزود: تأسیس جهاد سازندگی و پس از آن جهاد کشاورزی و جهاد نصر اتفاق بسیار خوبی بود که موجب تداوم سازندگی در سطح کشور شد.

سیف‎اللهی عنوان کرد: امروز به فضل الهی کشور ما از یک ثبات خاص برخوردار است و در امنیت کامل به سر می‎برد و تمام این‎ها مرهون هدایت‎های مدبرانه مقام معظم رهبری، خون شهدا و ایثارگری‎ خانواده آن‎ها است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: طبق توصیه‎های مقام معظم رهبری باید فکری برای لشکر بیکاران کرد تا سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد در سطح کشور شود که نتایج مطلوبی در بر دارد.

وی با بیان اینکه تلاش در سنگر تولید تداوم خط انقلاب را در پی دارد، گفت: امیدواریم با تلاش جهادگران آینده بسیار روشنی برای استان کرمان و منطقه جنوب رقم بخورد.

سیف‎اللهی یکی از اقدامات مهم در دوره دولت تدبیر و امید را سرشماری نفوس و مسکن ذکر و خاطرنشان کرد: همگی باید کمک کنند تا این سرشماری با صحت و سلامت برگزار شود، زیرا آمار دقیق موجب برنامه‎ریزی صحیح می‎شود.

فرمانده سپاه جیرفت عنوان کرد؛

حضور ۱۲ هزار نفر جیرفتی و عنبرآّبادی در دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: ۱۲ هزار نفر از اهالی شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در دوران طلایی دفاع مقدس حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،حمیدرضا محمدی در پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی‎سنگر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ یک جنگ تمام عیار علیه کشور توسط صدام آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه صدام در نخستین مصاحبه خود گفته بود «ادامه مصاحبه را سه روز بعد در ایران انجام می‎دهم»، بیان داشت: اما این جنگ ۹۴ ماه و ۱۷ روز به طول انجامید.

محمدی تصریح کرد: نخستین نیروهایی که پس از ارتش در جنگ حضور یافتند، نیروهای ژاندارمری ومردمی بودند که در قالب جهاد سازندگی سازماندهی شدند.

وی افزود: این جنگ منجر به شهید شدن ۲۱۹ هزار نفر، یک میلیون و ۳۵۰ هزار کشته عراقی، ۳۳۰ هزار جانباز، ۱۲۰ هزار جانباز شیمیایی، یک میلیون و ۷۰۰ مجروح عراقی، ۴۰ هزار آزاده، ۸۰ هزار اسیر عراقی و ۹ هزار و ۷۰۰ شهید گمنام شد.

محمدی عنوان کرد: از مجموع جمعیت ۳۲ میلیون نفری ایران در دوران دفاع مقدس ۹۲۰ هزار نفر در جبهه‎های حق علیه باطل حضور یافتند که ۱۲ هزار نفر آنان اهل شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت تعداد شهدای این شهرستان را ۴۹۵ نفر خواند و ادامه داد: نخستین ویژگی دوران طلایی دفاع مقدس فرماندهی جنگ توسط امام خمینی (ره) بود.

وی جنگ ایران را ناخواسته و تحمیلی دانست و گفت: ۴۴ کشور اعلام کردند که در این جنگ به صدام کمک کردند و تنها کشوری که از ایران حمایت کرد، سوریه بود.

محمدی تعداد شهدای بسیج دانش‎آموزی را ۳۶ هزار نفر و شهدای فرهنگی را ۵ هزار نفر ذکر و اضافه کرد: در آن دوران بحث اصلاح‎طلب و اصولگرا نبود و وحدت و انسجام خاصی بر کشور حاکم بود.imageimageimageimageimageimageimageimageimage

اخبار مرتبط





ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.

Go to TOP
logo-samandehi

https://techque.xyz/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://commongroundva.com/slot-gacor/

https://fmartbd.com/slot-gacor-hari-ini/

https://www.dermatude-shop.nl/wp-includes/slot-gacor/

https://aiplgurugram.com/nowyouseeme/

http://www.periodicosanjuan.com/wp-includes/slot-gacor/

https://azbba.org/wp-includes/slot-gacor/

https://plasticsurgeryuniverse.com/slot-gacor/

https://urbankitchen.shop/wp-includes/slot-gacor/

https://homedust.com/slot/

https://www.chemfreecarpetcleaning.com/slot-gacor-2022/

https://damyngheanhduc.com/wp-includes/slot-gacor/

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-online-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/daftar-slot-anti-rungkad-kalah-boncos/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ccdt.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.endersisland.org/profile/daftar-10-judi-slot-online-jackpot-terbesar/profile

https://www.ainfgib.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.aesthetics.school/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru-2022/profile

https://www.visitcomboyne.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.moralesfordistrict145.com/profile/slot-gacor-hari-ini-terbaru/profile

https://www.pandararephotography.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.ccdt.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.wakamono-support.jp/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.infonorthcyprus.com/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.endersisland.org/profile/17-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-judi-slot-terbaik-dan-terpercaya-no-1/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/slot-bonus-new-member/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bonus-new-member/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.letistitch.com/profile/situs-slot-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-situs-slot-terpercaya/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.letistitch.com/profile/kumpulan-daftar-situs-judi-slot-online-terpercaya-2022/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-situs-slot-gacor-gampang-menang/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/slot-bet-kecil/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.letistitch.com/profile/daftar-slot-bet-kecil/profile

https://www.chemobrionics.eu/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.worsleyphysioclinic.co.uk/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

https://www.magdalenasanchezblesa.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-iniprofile/profile

https://www.sacredearthmusic.com/profile/daftar-bocoran-slot-gacor-malam-ini/profile

http://epusenergy.com/slot-gacor-maxwin/

http://epusenergy.com/rtp-slot-tertinggi-hari-ini/

http://epusenergy.com/bonus-slot-new-member-di-awal/

http://epusenergy.com/slot-bet-kecil/

https://epusenergy.com/slot-pragmatic-gacor-hari-ini/